فدرال رزرو، بازارها را صعودی کرد

صعود بیت‌کوین تا نزدیکی مرز ۵۰ هزار دلار

کدخبر: ۴۶۲۲۵۰
در روز جاری طلا و بیت‌کوین هر دو افزایش قیمت را تجربه کردند اما دلار که به طور معمول معکوس طلا حرکت می کند، روز پنجشنبه کاهش یافت.
صعود بیت‌کوین تا نزدیکی مرز ۵۰ هزار دلار

براساس گزارش اقتصادنیوز، پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که در آخرین تصمیم سیاستی خود، تپرینگ خود را تسریع می بخشد و نرخ بهره را افزایش می دهد، طلا صبح پنجشنبه در آسیا افزایش یافت و دلار کاهشی شد.

معاملات آتی طلا با 1.00 درصد افزایش به 1782.15 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس طلا حرکت می کند، روز پنجشنبه کاهش یافت.

پس از اینکه فدرال رزرو تصمیم سیاست خود را در روز چهارشنبه اعلام کرد، فلز زرد پس از افت اولیه حدود 1 درصدی به پایین ترین سطح دو ماهه خود بازگشت. برنامه تپرینگ خود را به 30 میلیارد دلار در ماه تسریع خواهد کرد. همچنین نرخ بهره خود را بدون تغییر رها کرد.

در پیش‌بینی‌های اقتصادی جدید بانک مرکزی، بانک مرکزی انتظار دارد تورم در سال 2022 به 2.6 درصد برسد، در حالی که در سپتامبر(شهریور) 2021 2.2 درصد پیش‌بینی شده بود.

تای وونگ، تاجر فلزات گرانبها به رویترز گفت: « بازار خوشحال است که فدرال رزرو کمی ترسیده است و نمی خواهد خیلی از تغییرات عقب بماند. برای طلا، سطح فنی کلیدی 1750 دلار است. یک وقفه بسیار کمتر از آن می‌تواند منجر به شکست در روزهای رو به پایان سال شود.»

سایر سرمایه گذاران نیز خوش بین بودند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، به رویترز گفت :« خطر ورود اقتصاد در سال 2023 به رکود اقتصادی چندان غیر منطقی به نظر نمی رسد. و این موضوع می تواند به ضعیف بودن طلا پایان دهد.»

gold

 

پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای تسریع در برداشت محرک، بیت کوین به بالای 49هزار دلار رسید.

اولین محرک آسیا، تصمیم فدرال رزرو در مورد پول محرک بازارهای رمزنگاری را تقویت می کند. بیت کوین به قیمت 49هزار دلار جهش می کند، در حالی که اتر و سایر آلتکوین ها نیز افزایش پیدا کردند.

Screen Shot 1400-09-25 at 12.38.15

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید