گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

ورود طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار

کدخبر: ۴۶۲۴۱۱
اقتصادنیوز: امروز طلا توانست وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شود، اما بیت کوین دوباره روند نزولی را درپیش گرفت.
ورود طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از آنکه دیروز اعلام شد  بانک‌های مرکزی چند اقتصاد بزرگ جهانی سیاست‌های پولی خود را تشدید خواهند کرد، قیمت طلا صبح جمعه در آسیا افزایش یافت.

معاملات آتی طلا 0.32 درصد افزایش یافت و به 1803.95 دلار رسید که بالاتر رقم از  اواسط نوامبر(آذر) 2021 به شمار می‌اید. شاخص دلار که به طور سنتی معکوس باطلا حرکت می کند، در روز جمعه پس از  اعلام سیاست‌های فدرال رزرو درباره نوع برخورد آتی با محرک‌های اقتصادی COVID-19، وارد روند نزولی شد.

در روزهای اخیر بانک‌های مرکزی یکی از مهم‌ترین چالش خود را مهار تورم دانسته وبسیاری از سیاست‌های خود را با توجه به این مساله تدوین کرده‌اند. با این حال یکی از پارامترهای اصلی که هنوز مورد توجه این نهادها قرار دارد، بحران کرونا و پیامدهای آن است.

در آسیا و اقیانوسیه، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد،  نرخ بهره خود را بدون تغییر در 0.10- درصد نگه خواهد داشت.

دیروز در اقدامی که بازارها را غافلگیر کرد، بانک مرکزی انگلیس (BOE)  نرخ بهره خود را به 0.25 درصد افزایش داد و اولین بانک مرکزی گروه 7 (G7) بود که نرخ بهره را از زمان آغاز پاندمی کرونا افزایش داد.

gold

نوسانات بیت کوین

در روز جاری بیت کوین دوباره روند کاهشی به خود گرفت و بیش از ۳ درصد افت قیمت را تجربه کرد. در هفته ای که گذشت این ارز دیجیتالی نوسانات زیادی را داشت. در حال حاضر در کانال ۴۷ هزار دلار قرار دارد.

Screen Shot 1400-09-26 at 12.16.17

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید