بازدهی مثبت اکثر رمز ارزهای برتر، در یک هفته گذشته

مرز روانی قیمت بیت کوین برای معامله گران /نوسان جزئی اتریوم

کدخبر: ۴۶۴۶۱۹
اقتصادنیوز: بیت کوین با افتی کوچک نسبت به روز گذشته، حوالی قیمت 50 هزار دلار معامله می شود و معامله گران در انتظار روشن شدن تکلیف قیمت این ارز دیجیتال محبوب با مرز روانی 50 هزار دلاری هستند.
مرز روانی قیمت بیت کوین برای معامله گران /نوسان جزئی اتریوم

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین که اخیرا از کانال 40 هزار دلاری وارد کانال 50 هزار دلار شده بود، دوباره وارد همین کانال شد اما افت قیمت آن به حدی نبود که معامله گران را با ترس مواجه کند.

گرچه که «شاخص ترس و طمع» آن روی عدد 39 قرار دارد و این نشان دهنده برتری ترس نسبت به طمع است، اما روند معاملات نشان می دهد بازار فعلا در انتظار مشخص شدن تکلیف قیمت بیت کوین با مرز روانی 50 هزار دلار است.

بیت کوین در طول یک هفته گذشته رشد حدود 6.5 درصدی داشته و ارزش بازار آن هم بیش از 940 میلیارد دلار است. 

اتریوم همچنان بالای 4 هزار دلار

قیمت اتریوم، رمز ارز دوم بازار ارزهای دیجیتالی، هنوز بالای 4000 دلار قرار دارد. به همان میزان که قیمت 50 هزار دلاری  برای بیت کوین مرز روانی محسوب می شود، در اتریوم هم قیمت 4000 دلار مرز روانی است. 

این ارز دیجیتال در مقیاس هفتگی رشد بیش از 3 درصد را ثبت کرده اما نسبت به یک روز گذشته، قیمت آن حوالی صفر تابلو است و با نوسانات جزئی، کمی بالاتر از 4000 دلار معامله می شود. 

ارزش بازار اتریوم بیش از 480 هزار دلار است و در طول 24 ساعت گذشته، معادل بیش از 2.5 درصد ارزش کل این ارز دیجیتال مورد معامله قرار گرفته است.

بیت کوین

آرامش نسبی آلت کوین ها

در آلت کوین ها، طی 24 ساعت گذشته، رنگ غالب قرمز بوده و فلش قیمت اکثر آن ها رو به پایین است. البته جو کلی آلت کوین ها خیلی هم منفی نیست و تعداد قابل توجهی هم نماد سبز رنگ دیده می شود. اما به طور کلی می توان گفت که اکثر آن ها قرمز رنگ هستند و با کاهش جزئی مواجه شده اند. 

در میان آلت کوین های مطرح بازار رمز ارزها، بیشترین رشد را Cosmos با 15 درصد رشد داشته و پس از آن Polygon است که طی 24 ساعت گذشته رشد 11 درصدی را ثبت کرده است. Aave و Crypto.com Coin هم هر کدام بیش از 4 درصد افت کرده اند که این رقم، بیشترین افت در میان رمز ارزهای مطرح بازار است. اما در مقیاس هفتگی، ماجرا فرق می کند.

در میان 50 رمز ارز برتر بازار، تنها 4-5 رمز ارز هستند که بازدهی منفی داشته اند و البته بازدهی منفی آن ها هم چندان چشمگیر نیست و هر کدام کمتر از نیم درصد افت کرده اند. 

مابقی، در مقایس هفتگی رشد داشته اند و بیشترین رشد مربوط به NEAR Protocol با رشد 68 درصدی است. Fantom هم طی یک هفته گذشته بیش از 58 درصد بازدهی داشته که رقم چشمگیری است. Aave هم در رده سوم رشد هفتگی با بازدهی مثبت 38 درصد است.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال

طی 24 ساعت گذشته 95 میلیارد دلار در بازار ارزهای دیجیتال معامله شده که این حجم از معاملات روی 11282 نماد صورت گرفته است. همچنین ارزش بازار ازهای مجازی نیز 2.4 تریلیون دلار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید