تحلیل‌گران در انتظار انتشار نرخ تورم در اروپا و آمریکا

تقویم رویدادهای اقتصادی در هفته اول 2022

کدخبر: ۴۶۶۴۲۳
اقتصادنیوز: تقویم رویدادهای اقتصادی در اولین هفته ۲۰۲۲ بیشتر می‌تواند بر اروپا تاثیرگذار باشد.
تقویم رویدادهای اقتصادی در هفته اول 2022

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از یک سال ناامیدکننده، قیمت طلا در سال 2022 با نرخ ثابتی در حال نوسان است و در بالاترین سطح پنج هفته اخیر معامله می‌شود. به گفته یکی از تحلیلگران فلزات گرانبها، طلا باید برای از سرگیری روند صعودی بلندمدت خود در سال جدید روند صعودی‌تری به دست آورد.

جرج میلینگ استنلی، استراتژیست ارشد طلا در State Street Global Advisors، در مصاحبه تلفنی با کیتکو نیوز اعلام کرد: به صورت کلی به احتمال ۵۰ درصد قیمت طلا بین 1800 تا 2000 دلار در هر اونس در سال 2022 معامله خواهد شد. او افزود که حدود ۳۰ درصد هم محتمل است قیمت طلا به بالای 2000 دلار برسد و رکورد جدیدی را ثبت کند.

او گفت:  با وجود اینکه فدرال رزرو به دنبال کاهش نرخ بهره در سال آینده است، ما فکر می کنیم طلا شانس بسیار خوبی برای افزایش قیمت داشته باشد.

photo_2022-01-02_14-20-18

هفته برای دلار:

شاخص مدیران خرید بخش تولید و غیرتولیدی ISM و ادعاهای بیکاری از سه شنبه تا پنجشنبه منتشر خواهد شد. این آمار پس از تعطیلات بیش از پیش برای معامله‌گران حائز اهمیت خواهد بود.

در بخش سیاست پولی، نتایج نشست FOMC در روز چهارشنبه مورد توجه بازارهای جهانی قرار خواهد گرفت. در هفته منتهی به 31 دسامبر، شاخص دلار با 0.36 درصد کاهش به 95.670 رسید.

هفته برای یورو:

در آغاز هفته، PMI تولیدی ایتالیا و اسپانیا و PMI نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو مورد توجه قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود شاخص‌های PMI ایتالیا و منطقه یورو روی بازار تاثیر بیشتری داشته باشند. روز سه‌شنبه، ارقام خرده‌فروشی و بیکاری آلمان منتشر خواهند شد.

در ادامه هفته، آمارهای اقتصادی آلمان مورد توجه رسانه‌ها و بازارهای اروپا قرار خواهد گرفت. 

در طول هفته، ارقام تورم کشورهای عضو و منطقه یورو در ماه دسامبر نیز منتشر می شود. با توجه به اینکه تورم هنوز چالش مهم اقتصادهای بزرگ جهان به شمار می‌رود، پیش‌بینی می‌شود این آمارها مورد توجه ویژه تحلیل‌گران قرار بگیرد.

در هفته، یورو با 0.45 درصد افزایش به 1.1370 دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید