پی پل استیبل کوین مخصوص خود را ایجاد می‌کند

قرنطینه در چین چگونه بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد؟

کدخبر: ۴۶۸۰۵۷
اقتصادنیوز: اگر گونه جدید کرونا چین را وادار به اجرای قرنطینه کند، اما بر بازگشایی اقتصادی آمریکا تاثیر محسوسی نگذارد، شاخص دلار تقویت می‌شود و قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت.
قرنطینه در چین چگونه بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد؟

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز جمعه هفته گذشته روی 1797 دلار قرار گرفت. قیمت طلا مرز 1800 دلار را در روز پنج‌شنبه هفته گذشته از دست داد بود و جمعه را نیز زیر این مرز به پایان رساند. قیمت طلا در ساعت 12 و 14 دقیقه صبح امروز روی 1793 دلار قرار داشت و هنوز به بالای مرز 1800 دلار باز نگشته بود.

گونه جدید کرونا و قیمت طلا

قیمت طلای جهانی به نوعی با شاخص دلار گره خورده است. ریسک گونه اومیکرون در چین در حال افزایش است و امکان دارد دوباره شاهد قرنطینه در چین باشیم. در صورتی که گونه جدید ویروس کرونا کسب و کارها در آمریکا را به طور جدی تحت تاثیر قرار ندهد، اما چین را وادار به قرنطینه کند، احتمال دارد شاخص دلار واکنش مثبت نشان دهد و قیمت طلا از این جهت تحت فشار قرار گیرد.

بیت کوین و دلار

صندوق بین‌المللی پول نیز پیش‌بینی می‌کند، رشد اقتصاد آمریکا در سال‌های 2022 و 2023 بالا باشد و تورم قدری متعادل‌تر شود. البته آمریکا در مقابله با این تورم با یک چالش مهم مواجه است. اگر فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را با سرعت زیادی افزایش دهد، بازارهای مالی واکنش منفی نشان می‌دهند. از طرفی گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد ریسک شیوع مجدد ویروس کرونا همچنان بالاست. اگر کرونا مانع شود که محدودیت‌های سمت عرضه برداشته شوند، کنترل تورم بسیار دشوار خواهد بود و واکنش قیمت طلا نیز به فضای تورمی معمولا مثبت است.

قیمت بیت کوین افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 17 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 41 هزار و 863 دلار قرار داشت و به صورت محدود نسبت به 24 ساعت گذشته رشد کرده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین در این ساعت هنوز منفی بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 792 میلیارد دلار گزارش می‌شد. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3.2 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز بازدهی 24 ساعته مثبت و بازدهی 7 روزه منفی را به ثبت رسانده بود و روی 3 هزار و 150 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم 375 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.9 درصد گزارش می‌‎شد.

پی پل استیبل کوین مخصوص خود را ایجاد می‌کند

از اخبار بازار ارزهای دیجیتال می‌توان به تصمیم پی پل برای ایجاد استیبل کوین مخصوص خود اشاره کرد. پی پل که یک سیستم خدمات پرداخت آنلاین است، مدتی است که راهش را به بازار ارزهای دیجیتال باز کرده، اما ارائه خدمات رمزارزی این کمپانی در آمریکا اخیرا با محدودیت‌هایی مواجه شده است. پی پل به منظور گسترش فعالیت‌های رمزارزی خود تصمیم گرفت که استیبل کوین مخصوص خود را ایجاد کند. تفاوت استیبل کوین با رمزارزهایی مانند بیت کوین این است که استیبل کوین‌ها به یک کالا یا یک ارز دیگر میخکوب شوند، مثلا یک استبل کوین می‌تواند به دلار میخکوب شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید