بازارها منتظر نشست فدرال رزرو؛

طلا رکورد 2 ماهه را شکست /بیت کوین بخریم؟

کدخبر: ۴۷۱۷۳۰
اقتصادنیوز: دیروز قیمت طلا افزایش یافت و به بالاترین میزان خود در دو ماه اخیر رسید.
طلا رکورد 2 ماهه را شکست /بیت کوین بخریم؟

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه افزایش یافت و به بالاترین میزان خود در دو ماه اخیر رسید. قیمت نقره نیز شاهد اندکی افزایش بود.

برهمین اساس هر اونس طلا در ماه فوریه با 6 دلار و 60 سنت افزایش به 1848 دلار و 30 سنت رسید و نقره در ماه مارس با 0.04 دلار افزایش به 23.84 دلار در هر اونس رسید.

نگرانی بازار از حمله روسیه به اوکراین

به نظر می رسد روسیه آماده حمله به اوکراین است و این بازار را نگران کرده است. متحدان ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین و قرار دادن نیروهای ناتو در حالت آماده باش هستند. به نظر می رسد وضعیت روز به روز بدتر می شود. نگرانی های تورمی نیز باعث وحشت معامله گران و سرمایه گذاران شده است.

طلا در سیستم مالی سنتی به دلیل افزایش تورم در مواقع بحران اقتصادی به عنوان پناهگاه امنی در نظر گرفته می شود. با این حال، روز چهارشنبه، فدرال رزرو نتایج نشست ژانویه خود را منتشر خواهد کرد. انتظار می رود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، جدول زمانبدی میزان افزایش نرخ بهره در سال جاری به منظور مبارزه با تورم را ارائه دهد.

gold

طلا یا بیت‌کوین؟

اکتبر 2021 ، تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی تاکید کردندکه بیت کوین جایگزین طلا به عنوان یک دارایی مالی شده است. بیت کوین در آن زمان کمتر از 55هزار دلار معامله می شد و 25 درصد رشد کرد و به بالاترین رقم تاریخ 69هزار دلار در ماه بعد رسید. از 10 نوامبر 2021 ، بیت کوین حدود 46 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اما حالا باید دید سرمایه گذاران با توجه به اظهار نظر و تصمیمات فدرال در روز چهارشنبه، به بیت کوین روی می‌آورند یا در پناه‌گاه امن سنتی خود می‌مانند.

به گزارش کوین تلگراف، خریداران با جذب سرمایه فروشندگان کوتاه‌مدت باعث شده‌اند تا فشار خرید بیت کوین با نزدیک‌شدن قیمت‌ها به ۳۰٬۰۰۰ دلار شدت بیشتری بگیرد. داده‌های شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که از اواخر دسامبر (آذر)، موجودی بیت کوین صرافی‌ها بار دیگر روند نزولی به خود گرفته است.

Screen Shot 1400-11-05 at 23.53.41

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید