قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

سنجش ادعای مهم جروم پاول / قیمت طلا زیر 1800 باقی می‌ماند؟

کدخبر: ۴۷۲۷۴۰
اقتصادنیوز: جروم پاول سیگنال افزایش نرخ بهره در ماه مارس را داد و مومجب ریز قیمت جهانی طلا شد.اما آیا ادعای پائول مبنی بر اینکه فضای مناسبی برای افزایش نرخ بهره وجود دارد، صحیح است؟
سنجش ادعای مهم جروم پاول / قیمت طلا زیر 1800 باقی می‌ماند؟

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت. قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه از نزدیکی 1850 دلار به حوالی 1820 دلار کشیده شد. قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه مرز 1800 دلار را از دست داد و در نهایت روی 1797 دلار قرار گرفت. فلز گرانبها در معاملات روز جمعه نیز تغییراتی منفی را به ثبت رساند و در پایان معاملات این روز 1792 دلار گزارش می‌شد. بازار طلای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و فردا طلا کار خود را در حالی آغاز می‌کند که تحلیل‌گران معتقدند هر گونه شکست آمریکا در واکنش به تنش بین اوکراین و روسیه موجب افزایش نااطمینانی و واکنش مثبت قیمت طلا خواهد شد.

بیت کوین و اتریوم

آیا طلا برمی‌گردد؟

تحلیل‌گران اظهارات جروم پاول را در افت آخر هفته قیمت فلز گرانبها موثر می‌دانند. بر این اساس جروم پائول گفت که وضعیت تورم قدری از ماه گذشته وخیم‌تر است و فضای زیادی برای افزایش نرخ بهره بدون اینکه تاثیر منفی بر بازار کار بگذارد، وجود دارد. جروم پائول نرخ بهره را افزایش نداد، اما سیگنالی صادر کرد مبنی بر اینکه نرخ بهره احتمالا در ماه مارس (اسفند و فرودین) افزایش می‌یابد. قیمت طلا در واکنش به این سیگنال افت کرد و مرز 1800 دلار را از دست داد. اما این سوال هنوز مطرح است که آیا ادعای فدرال رزرو مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره بازار کار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، صحت دارد یا خیر؟ به اعتقاد تحلیل‌گران افزایش نرخ بهره بر بازار سهام تاثیر منفی می‌گذارد، اما رئیس فدرال رزرو مدعی است که می‌توان نرخ بهره را افزایش داد بدون اینکه تاثیر منفی شدیدی بر فضای اقتصادی وارد شود. باید دید آیا افت قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته احساسی بود و قیمت طلا فردا به بالای مرز 1800 دلار باز می‌گردد، یا اینکه فلز گرانبها روند نزولی خود را ادامه می‌دهد.

قیمت بیت کوین و اترویم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 38 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 38 هزار و 71 دلار قرار داشت و تغییراتی مثبت را نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین 721 میلیارد دلار گزارش می‌شد و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.1 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز تغییراتی مثبت را در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود و 2 هزار و 612 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم در حوالی 311 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.8 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید