معامله گران ارز معتقدند توافق می شود

شایعه در بازار دلار ایران /علت رفت و برگشت قیمت دلار

کدخبر: ۴۷۲۸۷۶
بخشی از معامله‌گران انتظار دارند در روزهای پیش رو دلار هر روز ارزان‌تر از دیروز باشد. باید ببینیم این پیش‌بینی تحقق پیدا می‌کند یا نه؟
شایعه در بازار دلار ایران /علت رفت و برگشت قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت دلار در روز یکشنبه حالت الاکلنگی پیدا کرد. استارت صبح را افزایشی شروع کرد و به ظهر نرسیده کاهشی شد، در نیمه دوم بعد از ساعت پنج، رو به افزایش آورد.

 

علت رفت و برگشت قیمت دلار چه بود؟

برخی از معامله‌گران می‌گفتند این رفت و برگشت‌ها ناشی از ساعات تسویه بازارهای دیگر است. برای مثال ظهر یک شنبه به  دلیل تسویه هرات کاهشی شد و افزایش قیمت عصر، بعد از تعطیلی بانک‌ها و بواسطه تسویه آبشده بوده است.

نقش هرات در الاکلنگی شدن بازار ارز ایران

یک دلیل دیگر نیز برای وضعیت الاکلنگی مطرح بود و آن نقش بازار هرات است. در گزارش روز شنبه، اشاره شد که برخی معامله گران معتقدند بازار هرات با شانتاژ خبری بالا رفته است. در معاملات یکشنبه تا حدودی این نگاه تایید کرد و نشان داد دلار هرات پس از فروش در سقف، به سمت کف عقب‌نشینی کرد. قیمت دلار در بازار هرات، دیروز تا 28 هزار تومان بالا رفت و امروز تا 27 هزار و 450 تومان نیز عقب‌نشینی کرد.  یعنی فروش در سقف و خرید در کف.

معامله گران ارز معتقدند توافق می شود

در طی بازار روز یک شنبه، چشم انداز مذاکرات بیش از گذشته مثبت بود و حتی معامله‌گران اعتقاد داشتند توافقی انجام می‌شود که همه ویژگی‌های توافق موقت را دارد اما اسم آن توافق پلکانی است که نام محترمانه توافق موقت است.

معامله‌گران معتقدند قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب دوباره بالا می‌رود اما در بازار نقدی دوشنبه مجددا نزولی می‌شود و حتی کف پایین‌تری از معاملات روز یکشنبه ثبت می کند. تصور این است که در روزهای آتی قیمت دلار از این الگو پیروی کند که در بازار نقدی نزولی باشد، در بازار فردایی نزول تعدیل شود و قیمت‌ها بالا برود، مجددا در بازار نقدی میزان نزول از روز قبل بیشتر شود و در بازار فردایی حد اصلاح کمتر از روز قبل شود.

با این حساب می‌شود گفت بخشی از معامله‌گران انتظار دارند در روزهای پیش رو دلار هر روز ارزان‌تر از دیروز باشد. باید ببینیم این پیش‌بینی تحقق پیدا می‌کند یا نه؟

نکته روز یک شنبه بازار ورود قیمت صرافی ملی به کانال 24 هزار تومان بود. نرخ صرافی ملی همراه با بازار، ابتدا افزایشی و در ادامه با نزول، آخرین نرخ بر روی تابلوی صرافی ملی به کانال 24 هزار تومان رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید