طلای آتی به 1857 دلار رسید

بحران اوکراین سکوی پرش جدید طلا

کدخبر: ۴۷۵۶۹۷
اقتصادنیوز: در واکنش احتمال شدت گرفتن درگیری روسیه و اوکراین قیمت اونس طلا در بازار صعودی شد.
بحران اوکراین سکوی پرش جدید طلا

به گزارش اقتصادنیوز، پس از اینکه آمریکا اعلام کرد امکان دارد روسیه دست به اقدام نظامی در اوکراین بزند، بازار طلا عصر جمعه شاهد یک حرکت ناگهانی صعودی شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری گفت: «هر آمریکایی حاضر در اوکراین باید در اسرع وقت و در ظرف 24 تا 48 ساعت آینده، آنجا را ترک کند.»

سالیوان گفت که کاخ سفید احتمال اقدام نظامی روسیه در اوکراین را حتی در طول بازی‌های المپیک رد نمی‌کند و همچنین از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست «فوراً» این کشور را ترک کنند.

به گفته سالیوان، ایالات متحده مطمئن نیست که پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم رسمی برای حمله به اوکراین را گرفته است یا خیر، اما به گفته سالیوان «به زودی ممکن است این اتفاق بیفتد.»

در واکنش به این خبر، قیمت طلا بیش از 20 دلار افزایش یافت، آتی طلای در آوریل با بیش از 1 درصد افزایش در روز به قیمت 1857 دلار معامله شد. سطح 1850 دلار در هر اونس برای آینده بسیار مهم بود. و به گفته تحلیلگران، اگر این سطح حفظ شود، می تواند راه را برای پیشروی‌های بیشتر طلا باز کند.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، در صورت وقوع یک اقدام نظامی، طلا می تواند از سطح 1900 دلار در هر اونس نیز عبور کند.

gold

بیت‌کوین سطح ۴۲هزار دلار

فروشندگان بیت کوین (BTC) پس از اینکه خریداران نتوانستند در هفته جاری سطح بیش از ۴۵هزار دلار را حفظ کنند، فعال بودند. این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 4 درصد کاهش یافته است، اگرچه پشتیبانی اولیه ۴۰هزار دلاری می تواند کف قیمت باشد.

شاخص های فنی خنثی هستند، اگرچه شرایط فروش بیشتر از تقاضا می تواند خریداران کوتاه مدت را فعال نگه دارد.

Screen Shot 1400-11-22 at 23.30.51

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید