دوئل برجامی در بازار ارز

زمان خرید دلار است؟ /راز قیمت تتر در بازار ارز ایران

کدخبر: ۴۷۶۸۹۳
عده‌ای عقیده دارند دلار در کف قیمتی خودش قرار دارد و الان وقت مناسبی برای خرید محسوب می‌شود. در مقابل افرادی معتقدند خرید دلار در این شرایط ریسک زیادی دارد.
زمان خرید دلار است؟ /راز قیمت تتر در بازار ارز ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در بازار ارز شایعه شده است؛ پول‌های نفتی را با ارز دیجیتال تسویه می کنند و در اثر عرضه زیاد تتر، نرخ این رمزارز زیر دلار نقدی تهران قرار می گیرد. از سوی دیگر دلار هرات به کف 26 هزار و 150 تومان رسیده و توانست دلار تهران را با خودش به زیر 27 هزار تومان برساند.

دوئل در بازار ارز

در معاملات روز چهارشنبه، بازار ارز شاهد دوئل جدی اخبار مثبت و منفی در مورد مذاکرات وین بود.‌ از یک طرف توییت اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین و اظهارنظر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی قرار داشت که چندان فضای مذاکرات را نزدیک به توافق نشان نمی‌داد. از طرف دیگر شایعه رفع 98 درصدی اختلافات، زمزمه پرداخت بدهی انگلیس به ایران و قصد کره‌جنوبی برای ازسرگیری خرید نفت از ایران، کفه کاهشی‌های بازار را سنگین می‌کرد.

بازار تحت تاثیر یک خبر 98 درصدی

در نهایت برنده این دوئل، جریان دوم خبری بود که باعث شد تا دلار آمریکا، 300 تومان از ارزش خودش را از دست بدهد. نکته عجیب این بود که خبر رفع 98 درصدی اختلافات که از سوی برخی کانال‌های تلگرامی دلاری منتشر شده بود، در مراجعه فروشنده‌ها به بازار نقش اصلی را داشت‌.

دلار هرات، دلار تهران را پایین می کشد؟

در بازار مرزی، دلار هرات به کف 26 هزار و 150 تومان رسید و توانست دلار تهران را با خودش به زیر 27 هزار تومان برساند. اگر دلار هرات سطح 26 هزار تومان را از دست بدهد،‌ می‌تواند از نظر معامله‌گران فنی تا 25 هزار و 800 تومان را یک دنده برود، این یعنی دلار تهران نیز فاصله مطمئن‌تری از 27 هزار تومان می‌گیرد.

دلار و درهم به روال عادی بازگشتند

در مورد درهم امارات نیز حباب بار دیگر منفی شده و. ارزش ذاتی دلار بر اساس درهم دوباره به بالای دلار نقدی تهران تهران قرار گرفته است که نشان می‌دهد رابطه دلار و درهم به روال عادی خودش برگشته است. البته معامله‌گران می‌گفتند این  اتفاق یک معنی دیگر هم دارد که درهم چندان با کاهش دیروز دلار موافق نبوده است.

زمان خرید دلار است؟

در مورد چشم‌انداز بازار، عده‌ای عقیده داشتند دلار در کف قیمتی خودش قرار دارد و الان وقت مناسبی برای خرید محسوب می‌شود. در مقابل افرادی بودند که معتقد بودند دلار پس از یک افزایش مقطعی، بار دیگر به روند کاهشی برمی‌گردد و در این برگشت،‌ کف‌های جدیدتری را تجربه می‌کند. از نظر این گروه،‌ با توجه به جو مذاکرات، خرید دلار در این شرایط ریسک زیادی دارد.

راز قیمت تتر در بازار ایران

نکته عجیب کف بازار همچنان تتر است که از ابتدای هفته پایین تر از دلار تهران است و درباره آن در بازار ‌شائبه‌های مختلفی وجود دارد. شائبه اول این است که دسترسی ایرانی‌ها به تتر محدود شده است. گمانه دوم نیز این است که این ترفند صرافی‌های ارز دیجیتال است که نرخ را پایین می‌آورد. شائبه سوم نیز درباره نحوه پرداخت پول نفت ایران است که می‌گویند پول‌های نفتی را با ارز دیجیتال داده‌اند و در اثر عرضه زیاد تتر، نرخ این رمزارز زیر دلار نقدی تهران قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید