به دنبال خرید طلا باشید!

خوش‌بینی تحلیلگران به عملکرد طلا در روزهای آتی

کدخبر: ۴۷۷۳۱۱
اقتصادنیوز: تحلیل‌گران بازارهای جهانی روزهای خوبی را برای طلا پیش‌بینی‌ می‌کنند.
خوش‌بینی تحلیلگران به عملکرد طلا در روزهای آتی

به گزارش اقتصادنیوز ، افزایش احتمال بروز جنگ در اروپای شرقی و هراس از اینکه بانک های مرکزی اقتصادهای بزرگ نتوانند نرخ تورم را در کوتاه‌مدت مهار کنند، قیمت طلا  در بازارهای جهانی را به مرز 1900 دلار در هر اونس رسانده است. این رقم بالاترین میزان در 8 ماه اخیر به‌شمار می‌رود. پیش‌بینی نسبت به تداوم پرامترهای بحران‌ساز در جهان و اقتصادهای بزرگ جهان، چشم‌اندازها نسبت به طلا را بیش گذشته مثبت کرده است.

جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشانگر آن است که اکثریت قابل توجهی از تحلیلگران بازار و همچنین سرمایه گذاران خرد  دست‌کم در کوتاه‌مدت، روزهای خوبی را برای طلا پیش‌بینی می‌کنند. 

شان لوسک، یکی از مدیران پوشش ریسک تجاری به والش تریدینگ، تاکید کرد: «تحرک فنی قوی در طلا وجود دارد زیرا قیمت‌ها مقاومت در برابر 1900 دلار را آزمایش می‌کنند. به دنبال فرصت های خرید طلا باشید.»

این هفته 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان این تحلیل‌گران، 13 نفر معادل 72 درصد هفته‌ای خوب برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند. حدود 22 درصد از شرکت‌کنندگان روند طلا را منفی و حدود 5 درصد هم نوسانات بازار در روزهای آتی را ناچیز ارزیابی کرده‌اند.

در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها 864 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 564 پاسخ دهنده معادل 65 درصدروند طلا در هفته آتی را صعودی،. 23 درصد نزولی و12 درصد نیز نوسانات بازار را ناچیز پیش‌بینی کرده‌اند.

photo_2022-02-19_11-19-25

این روند خوش‌بینی به بازار طلا  در حالی به وجود آمده است که به نظر می‌رسد قیمت طلا  این هفته را با افزایشی نزدیک به 3 درصدی به پایان برساند.

در نظرسنجی‌های اخیر درباره آینده طلا بسیاری روند مثبتی را برای این فلزگرانبها پیش‌بینی کرده‌اند، زیرا طلا قیمت نقاط مقاومت فنی حساس را شکسته است.

شان لوسک در این باره پتانسیل افزایش قیمت طلا به 1916 دلار را در کوتاه مدت می‌بیند. او تاکید می‌کند: افزایش عدم اطمینان بازار در حالی که بانک‌های مرکزی به دنبال تشدید سیاست‌های پولی خود در سراسر جهان هستند، باعث ایجاد ابهام در بازارهای سهام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید