تحلیلگران کیتکوپیش‌بینی کردند؛

امید خرده‌فروش‌ها به عملکرد طلا در هفته آتی

کدخبر: ۴۷۹۰۳۹
اقتصادنیوز: تازه‌ترین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز تصویر روشنی از وضعیت این فلز در هفته آتی نشان نمی‌دهد.
امید خرده‌فروش‌ها به عملکرد طلا در هفته آتی

به گزارش اقتصادنیوز ، پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین یکی از پارامترهای ثابت معاملات طلا در هفته‌های آتی به شمار می‌رود. با این حال، به گفته برخی از تحلیلگران،  هرچند ترس و عدم اطمینان ساعات نخستین جنگ اخیر، قیمت طلا را به اوج خود رساند، اما پس از ساعاتی از این رویداد و با توجه به واکنش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این باره، از هیجان بازار کاسته شد و طلا وارد روند نزولی شد. 

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز تصویر روشنی از وضعیت این فلز در هفته آتی به دست نمی‌دهد. در همین حال، خرده فروش‌ها نسبت به طلا امیدوارتر به نظر می‌رسند.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive.com،  درباره عملکرد چند روزاخیر طلادر بازار تاکید کرد: در این ایام سرمایه گذاران نوسان قیمتی نزدیک به 100 دلار در روز پنجشنبه را هضم کردند! با شروع تهاجم روسیه به اوکراین، قیمت طلا به بالاترین حد روزانه 1976 دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح از سپتامبر 2020 به شمار می‌رفت. با این حال، بازار نتوانست رشد نزدیک به 3 درصدی خود را حفظ کند و در ساعات پایانی روز به  1878 دلار در هر اونس سقوط کرد.

باتن ادامه داد: «در اوج بحران، طلا نشان داد که تنها دارایی امنی است که سرمایه‌گذاران می‌خواهند داشته باشند. این نشان می‌دهد که ارزش ذاتی طلا به عنوان یک دارایی چقدر مهم است.» او همچنین تصریح کرد: «با این حال، ما شاید اوج ترس و نگرانی در مورد اوکراین را دیده‌ایم و این می‌تواند یک باد مخالف برای طلا باشد.»

باتن خاطرنشان کرد که در کوتاه مدت نوسان چندانی را برای طلا پیش‌بینی نمی‌کند.

photo_2022-02-26_11-43-34

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکونیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، شش نفر معادل 40 درصد روند بازار را صعوی می‌بینند، حدود 47 درصد هفته خوبی برای طلا پیش‌بینی نمی‌کنند و دو تحلیلگر هم روند بازار را کم‌نوسان توصیف می‌کنند.

در همین حال، 1001 نفر در نظرسنجی آنلاین خرده فروش شرکت کرده‌اند. از این تعداد، ۷۱۰ نفر معادل ۷۱ درصد به هفته خوبی را برای طلا پیش‌بینی می‌کنند. 187 نفر بازار طلا را نزولی ارزیابی کرده و حدود  10 درصد نیز نوسان چندانی را برای این بازار متصور نیستند.

چشم انداز صعودی سرمایه گذاران خرد در حالی است که اونس طلا دربازارهای جهانی هفته را با کاهش به پایان رساند. هر اونس طلا در ماه آوریل آخرین بار با 0.5 درصد کاهش به 1889.30 دلار رسید. هفته گذشته، طلا در مین استریت و وال استریت به طور قابل توجهی روزهای قابل قبولی داشته‌اند.

با نگاهی به آینده، برخی از تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند،که علیرغم شکست سطح طلا در روز پنجشنبه، بازار همچنان در یک روند صعودی قوی باقی می‌ماند و باعث رقم زدن روزهای بهتر برای طلا خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید