قیمت سکه سال جدید را افزایشی آغاز می‌کند؟

روند قیمت دلار در اولین روز کاری سال جدید

کدخبر: ۴۸۴۹۰۵
اقتصادنیوز: قیمت دلار در اولین روز کاری سال جدید تحت تاثیر تقاضای انباشته شده بعد از تعطیلات، احتیاط معامله‌گران برای ارزیابی فضا و سفر انریکه مورا به تهران قرار داشت.
روند قیمت دلار در اولین روز کاری سال جدید

به گزارش اقتصادنیوز در اولین روز کاری سال جدید خبر سفر انریکه مورا به تهران جلب توجه می‌کرد. انریکه مورا روز گذشته در توئیتی عنوان کرد که هدف این سفر از میان برداشتن شکاف‌های باقیمانده در مذاکرات است. وی برلزوم به نتیجه رسیدن مذاکرات تاکید کرد و گفت چیزهای زیادی در  معرض خطر است.

با وجود اهمیت خبر سفر مورا به ایران، بازار ارز در اولین روز کاری سال جدید تحت تاثیر عوامل دیگری نیز قرار داشت. احتمال داشت بعد از تعطیلی تقاضایی که در این چند روز پاسخ داده نشده بود، وارد بازار شود و قیمت‌ها را صعودی کند، از طرف دیگر انتظار می‌رفت معامله‌گران کار خود را با احتیاط شروع کنند و قبل از اینکه یک ارزیابی از فضای بازار به دست آورند حجم معاملات محدود باشد.

قیمت دلار کار خود را چگونه آغاز کرد

به هر روی در روز ششم فروردین قیمت اولیه دلار متشکل 24 هزار و 830 تومان بود و دلار سنا کار خود را با 25 هزار و 78 تومان آغاز کرد. به گزارش برخی از شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز دلار صبح امروز با قیمت حوالی 26 هزار و 300 تومان مبادله می‌شد. قیمت دلار در ادامه قدری به سمت بالا حرکت کرد، اما تغییرات آن محدود بود و دوباره نزولی شد. قیمت دلار متشکل نیز در شروع کار قدری رشد کرد و در ساعت 10 و 45 دقیقه صبح امروز بالای 25 هزار تومان قرار داشت.

ظرفیت افزایشی در بازار سکه

بازار طلای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و قیمت فلز گرانبها در پایان معاملات روز گذشته روی 1958 دلار قرار داشت.  سکه امامی در آخرین روزهای سال گذشته حوالی 12 میلیون و 300 هزار تومان مبادله می‌شد. با احتساب قیمت 26 هزار و 380 تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه 1.1 درصد به دست می‌آمد و نسبتا کوچک بود.

سکه

به نظر می‌رسید صبح امروز حجم معاملات در بازار سکه محدود بود و زیاد قیمت بیرون نمی‌آمد، با این وجود با توجه به اندازه حباب قیمت سکه انتظار افزایش قیمت نسبت به روزهای انتهایی سال گذشته می‌رفت و برخی قیمت‌ها که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز اعلام می‌شدند نیز این مسئله را تایید می‌کردند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت امروز اولین روز کاری سال جدید بود، خبر سفر انریکه مورا به تهران در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد، اما در شروع کار قیمت‌ها را به طرز معناداری نزولی نکرد. قیمت سکه در آخرین روزهای سال گذشته حوالی 12 میلیون و 300 هزار تومان قرار داشت، با احتساب قیمت جاری برای طلا و دلار حباب قیمت سکه کوچک بود و در صورت عدم افت قیمت دلار، انتظار می‌رفت قیمت سکه قدری به سمت بالا حرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید