کاهش ارزش پوند /رشد اقتصادی انگلیس کند شد

کدخبر: ۴۹۱۱۲۱
اقتصادنیوز: ارزش پوند در برابر دلار و یورو کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در یکسال و نیم اخیر رسید.
کاهش ارزش پوند /رشد اقتصادی انگلیس کند شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، در حالی که بازارهای پولی ارزیابی های خود را در خصوص تشدید سیاست‌های پولی آینده از سوی بانک مرکزی انگلستان کاهش دادند، واحد رسمی پول انگلیس روز دوشنبه در برابر دلار به پایین‌ترین حد خود از مهرماه ۱۳۹۹ سقوط کرد و ارزش آن در برابر یورو هم کاهش یافت.

روز دوشنبه دلار در برابر رقبای خود به بالاترین حد دو سال اخیر صعود کرد و در مسیر رسیدن به بزرگترین رشد روزانه خود در بیش از شش هفته گذشته قرار گرفت؛ زیرا موجی از ریسک گریزی بازارهای جهانی را درنوردید و جذابیت، پناهگاه امن دلار را تقویت کرد.

یک نظرسنجی نشان داد که از زمان شروع بحران کرونا خوش‌بینی در میان تولیدکنندگان انگلیسی به کمترین میزان طی دو سال اخیر رسیده، زیرا سفارش ها کاهش یافته و در مقابل قیمت‌ها در این جزیره اروپایی افزایش بی سابقه ای داشته اند. نتایج این نظرسنجی حاوی نشانه‌هایی از کندی روزافزون رشد اقتصادی بریتانیا است.

طبق گزارش رویترز، به نظر می رسد بازارهای مالی نگران محدودیت های جدید در چین، انقباض پولی فدرال رزرو آمریکا و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی هستند.

ارزش پوند پس از ثبت بزرگترین افت روزانه  از مهر ۱۳۹۹ در روز جمعه، ۰.۹ درصد کاهش یافت و با ثبت رقم برابری ۱.۲۷۱۸ دلار به کمترین میزان خود رسید.

ارزش پوند در برابر یورو  هم۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۴.۳۱ پنس رسید.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس جمعه گذشته گفت که انگلیس  بی شک باید گام های بیشتری برای رسیدگی به مشکلات ایرلند شمالی ناشی از مشکلات پس از برگزیت بردارد.

تحلیلگران نگرانی‌ها در مورد خطرات بحران سیاسی احتمالی ناشی از پارتی گیت بوریس جانسون را هم در این خصوص بی تاثیر ندانسته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید