گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

سقوط طلا به کف قیمت دو ماهه!

کدخبر: ۴۹۱۱۲۲
اقتصادنیوز: طلا دیروز روند نزولی داشت و به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید.
سقوط طلا به کف قیمت دو ماهه!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا و نقره در روز دوشنبه در آمریکا به شدت کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید. دیروز اونس طلا در بازارهای جهانی به زیر سطح مهم  1900 دلار سقوط کرد. دیروز بازار معاملات موادخام و کالاهای اولیه به سبب انتشار اخبار نگران کننده از احتمال طغیان مجدد کرونا در چین با چالش مواجه بود. طلا و نقره نیز دیروز معاملات مناسبی را تجربه نکردند. هر اونس طلا در ماه ژوئن با 38.20 دلار کاهش به 1896.10 دلار رسید و نقره می نیز با 0.579 دلار کاهش به 23.69 دلار در هر اونس رسید.

gold (1)

نوسانات زیاد در بازار ارزهای دیجیتالی

بیت کوین (BTC)، پس از یک نوسان قیمتی بزرگ در هفته گذشته، اوایل ساعات دیروز توانست از قعر قیمتی شش هفته گذشته خود خارج شود و دوباره به مرز۴۰هزار دلار برسد.  قدرتمندترین رمزارز جهان، بر اساس ارزش بازار با 1.3 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته، ۴۰هزار و ۲۰۷ دلار معامله شد. پیش از این، قیمت بیت کوین به 38هزار و 202 دلار کاهش یافت که پایین ترین قیمت از 15 مارس بود.

دانیل خو، تحلیلگر پژوهشی در نانسن در این باره تاکید می‌کند: «نوسانات اخیر تحت تأثیر عواملی مانند تورم، بحران اوکراین [ناشی از تهاجم روسیه] و همچنین سیاست های پولی انقباضی فدرال رزرو بوده است. این امر نه تنها بر بازار سهام بلکه بر بازار کریپتو نیز تأثیر گذاشته است.»

Screen Shot 1401-02-06 at 00.30.21

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید