طلا و بیت کوین صعودی شدند

بیشترین افزایش نرخ بهره در 22 سال اخیر

کدخبر: ۴۹۲۹۳۹
اقتصادنیوز: دیروز فدرال رزرو بیشترین افزایش نرخ سود در 22 سال اخیر را تصویب کرد. اونس طلا در ساعات نخست از این رویداد استقبال کرد و شاهد رشد آن در بازارها بودیم.
بیشترین افزایش نرخ بهره در 22 سال اخیر

به گزارش اقتصادنیوز ، همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد و نرخ صندوق فدرال رزرو را به محدوده بین 0.75 تا 1 درصد رساند. همچنین همچنین این نهاد پولی ومالی ترازنامه خود را در مجموع 47.5 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

بازار طلا در واکنش‌های ابتدایی به این تصمیمات شاهد حرکت مثبتی بود. هر اونس طلا در آخرین ساعات معاملات بازارهای جهانی با 0.28 درصد افزایش به 1875.60 دلار رسید.

فدرال رزرو در بیانیه سیاست پولی خود هرچند که به بحران هجوم روسیه به اوکراین اشاره داشت، اما دارای لحنی خوشبینانه بود. بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد که کاهش 1.4 درصدی تولید ناخالص داخلی را بررسی می کند که در سه ماهه اول سال 2022 مشاهده شده است.

فدرال رزرو اعلام کرد:« اگرچه فعالیت‌های اقتصادی کلی در سه ماهه اول کاهش یافت، اما مخارج خانوارها و سرمایه‌گذاری ثابت کسب‌وکار همچنان قوی هستند. آمارافزایش شغل در ماه های اخیر مثبت بوده و نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»

فدرال رزرو همچنین خاطرنشان کرد که نرخ بهره تا سال 2022 به رشد ادامه خواهد داد. در حال حاضر بازارها با احتمال 100 درصدی برای حرکت 75 واحد پایه در ماه ژوئن روبرو هستند.

با تداوم سیاست‌های اخیر پولی فدرال‌رزرو، پیش‌بینی می‌شود تورم به هدف ۲ درصدی خود بازگردد و رشد آمار بازار کار تداوم بیابد.

gold

روند صعودی برای ارزهای دیجیتالی

سیاست‌های اخیر فدرال‌رزرو توسط معامله گران بیت کوین (BTC) به دقت دنبال می شود، زیرا از نظر بسیاری، بزرگترین ارز رمزنگاری شده به عنوان پناهگاهی در برابر افزایش قیمت های مصرف کننده تلقی می شود.

بیت کوین پس از بیانیه فدرال رزرو با قیمت 39123.25 دلار تغییر کرد. در روز گذشته بیت کوین بیش از 5 درصد صعود پیدا کرد و وارد کانال 39هزار دلار شد.

無題

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید