تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته + جدول

آزمون مهم طلا در روزهای آتی!

کدخبر: ۴۹۶۹۳۰
اقتصادنیوز: با تشدید فروش شدید سهام در آمریکا، قیمت طلا در آستانه آزمونی بزرگ قرار گرفته است.
آزمون مهم طلا در روزهای آتی!

به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران هفته جاری را آزمون مهمی برای طلا می‌دانند، زیرا بازارها درباره تأثیرات به شدت تحت تاثیر تصمیمات فدرال رزرو درباره نرخ سود وبازدهی اوراق وهمچنین آمارهای اعلامی این نهاد در زمینه تورم و رشد اقتصادی آمریکا قرار گرفته‌اند. طلا در هفته اخیر پس از بیش از 4 هفته روند نزولی مجددا به عنوان پناهگاه مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. معاملات آتی طلای کامکس ژوئن در آخرین معاملات با 1.8 درصد افزایش در هفته به 1841.40 دلار رسید.

فروش گسترده در بورس‌های آمریکا ممکن است به پایان نرسد، زیرا S&P 500 اکنون 20٪ کمتر از بالاترین رکورد خود در ژانویه است.

photo_2022-05-22_20-33-50

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار مدیر ارشد OANDA به کیتکو نیوز گفت: در چند هفته گذشته، شاهد فروش گسترده سهام در بورس و همراهی طلا بودیم. اما پس از آن به اوج کوتاه مدت بازدهی خزانه داری رسیدیم که درها را برای طلا به عنوان پناهگاه امن باز کرد. بازار سهام ایالات متحده هنوز در معرض خطر است.

اوری شنفلد، اقتصاددان ارشد CIBC World Markets، نیز تاکید کرد که که بازارها نگران هستند که آیا تورم و رشد می توانند به اندازه کافی سریع به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو واکنش نشان دهند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، تاکید کردکه او نسبت به عملکرد طلا در هفته آتی خوش بین است زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن در مواجهه تنش‌های بیشتر بازار مالی هستند. او افزود که در شرایط فعلی، طلا و دلار آمریکا  به عنوان دارایی های امن در نظر گرفته می‌شوند.

او گفت: «شرایط بازار سهام همچنان می تواند بسیار بدتر شود. نشانه هایی وجود دارد که شرایط اقتصادی در ایالات متحده رو به وخامت است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید