سقوط قیمت طلا تحت تاثیر گزارش بازار کار آمریکا؛

پیش‌ بینی بدبینانه از قیمت طلا /معامله‌گران طلا رکب خوردند

کدخبر: ۴۹۹۷۷۴
در حالی که سرمایه گذاران خرد نگاهی افزایشی به قیمت طلا دارند تحلیل گران بازار برای هفته آتی به قیمت طلا خوشبین نیستند.
پیش‌ بینی بدبینانه از قیمت طلا /معامله‌گران طلا رکب خوردند

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در هفته ای که گذشت نوسان زیادی نداشت و کار را در سطح قیمتی 1850 دلار به پایان برد؛ تقریبا جایی که هفته را در آن آغاز کرده بود.

سقوط قیمت طلا

طلا پس از اینکه دو روز صعودی را پشت سر گذاشته بود و تا نزدیکی مرز 1870 دلاری پیش رفته بود، روز جمعه به دلیل انتشار گزارش بازار کار آمریکا یک درصد سقوط کرد تا بازدهی هفتگی نزدیک به صفر شود.

در حالی که پیش بینی می شد در ماه می در حدود 328 هزار شغل به بازار کار اضافه شود نزدیک به 400 هزار شغل در این ماه محقق شده است. این موضوع می تواند دست فدرال رزرو را برای افزایش بیشتر نرخ بهره برای مقابله با تورم فزاینده آمریکا باز کند.

خبر بد برای معامله گران بازار طلا

خبری که البته برای قیمت طلا در ماه های آتی خبر خوبی به حساب نمی آید. با این حساب احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه های ژوئن و جولای افزایش پیدا خواهد کرد.

در کوتاه مدت هم در حالی که سرمایه گذاران خرد نگاهی افزایشی به قیمت طلا دارند تحلیل گران بازار برای هفته آتی به قیمت طلا خوشبین نیستند. در هفته های اخیر معامله گران طلا باور پیدا کرده بودند که اختلال در چشم انداز رشد اقتصادی می تواند دست فدرال رزرو را برای اقدامات انقباضی ببندد.

معامله گران رکب خوردند

حال تحلیل گران بر این باورند که معامله گران خیلی زود روی این موضوع حساب باز کرده بودند و با انتشار داده های بازار کار آمریکا این موضوع نقش بر آب شده است.

موضوع دیگری نیز که احتمال اقدامات انقباضی فدرال رزرو را افزایش می دهد پافشاری تورم در مسیر صعودی است. تورم اقتصادهای توسعه یافته در حال حاضر در بالاترین سطح چهار دهه گذشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید