گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی + نمودار

سقوط 18 درصدی بیت‌کوین/روند معکوس طلا

کدخبر: ۵۰۱۶۳۴
اقتصادنیوز: دیروز بیت کوین 18 درصد سقوط کرد و به زیر ۲۳هزار دلار معامله شد. این رقم پایین ترین سطح این رمزارز از دسامبر 2020 رسید.
سقوط 18 درصدی بیت‌کوین/روند معکوس طلا

به گزارش اقتصادنیوز،  هم‌چنین در روزجمعه به دلیل ریسک گریزی در بازارها در آستانه سومین افزایش پیش بینی شده نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری، قیمت اونس طلا تا بالاترین سطح پنج هفته اخیر در روز جمعه رسید، با این حال دیروز به طور ناگهانی طلا نیز معکوس حرکت کرد. بهای معاملات آتی طلا در ماه آگوست در کامکس نیویورک 43.70 دلار یا 2.3 درصد کاهش یافت و به 1831.80 دلار در هر اونس رسید. این شدیدترین افت یک روزه طلای کامکس از 2 می بود که 2.5 درصد از دست داد.

کاهش قیمت طلا همزمان با افزایش ارزش دلار بود که به بالاترین رقم دو دهه اخیر یعنی 104.96 نزدیک شد.

یکی از فشارها روی فلز زرد افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا بود، جایی که بازده اسکناس 10 ساله خزانه داری آمریکا به اوج 11 ساله خود یعنی 3.348 درصد رسید.

gold

فروش هجومی ارزهای دیجیتالی در بازار

دیروز ارزش بیت کوین 18 درصد سقوط کرد و به زیر ۲۳هزار دلار رسید و به پایین ترین سطح خود از دسامبر 2020 رسید.  ناتوانی بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۰هزار دلار در روزهای قبل، باعث شد تا در ادامه قیمت بیت کوین به زیر حمایت‌های ۲۹هزار و ۵۰۰ و ۲۸هزار و ۵۰۰ دلاری سقوط کند. شکسته‌شدن این حمایت‌های کلیدی در ادامه به سقوط ۱۰ درصدی بیت کوین به زیر سطح ۲۸هزار دلار منجر شد و به‌دنبال آن باز به زیر ۲۳هزار دلار رسید.

Screen Shot 1401-03-23 at 23.57.57

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید