تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

روزهای نه چندان جذاب برای طلا!

کدخبر: ۵۱۷۶۸۲
اقتصانیوز: نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکو نشانگر سردرگمی تحلیل‌گران درباره بازده طلا در روزهای آتی است.
روزهای نه چندان جذاب  برای طلا!

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارجهانی طلا بار دیگر در قلمروی نسبتاً کم‌نوسانی قرار گرفته اند. این بازارها حمایت حدود 1750 دلار را حفظ کرده اند. این امر سبب شده است که تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروش تحلیل‌های متفاوتی از بازار داشته باشند.

در حالی که فدرال رزرو موضع سیاست پولی تهاجمی خود را حفظ می کند، اونس طلا برای تداوم روند صعودی خود تلاش می‌کند. تحلیلگران خاطرنشان می کنند که پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، ژس از نشست جکسون هول،  طلا با باد مخالف بیشتری روبرو خواهد شد.

اگرچه پاول آنطور که برخی از تحلیلگران انتظار داشتند، موضع‌گیری تندی درباره نخر سود نداشت، اما خاطرنشان کرد که نرخ‌ها همچنان باید بالاتر بروند زیرا تورم همچنان بزرگترین تهدید برای اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود. او افزود که نرخ بهره می تواند برای مدت طولانی تری بالاتر بماند تا اطمینان حاصل شود که تورم نزدیک به هدف 2 درصدی بانک مرکزی باقی می ماند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز، با اشاره به تحولات اخیر تاکید کرد که افزایش قیمت طلا در هفته جاری ممکن است دشوار باشد زیرا نرخ بهره همچنان بالاست.او ادامه داد: «در حال حاضر به فلزات گرانبها چندان خوشبین نیستم، زیرا قیمت در این سطوح حمایتی کلیدی در نوسان است.»

photo_2022-08-27_16-14-02

با این حال، تحلیلگران دیگر گفته‌اند که کاهش فشارهای تورمی می‌تواند بازارها را به سمت قیمت‌گذاری در حرکت‌های نه چندان تهاجمی فدرال رزرو سوق دهد که این امر باعث تضعیف دلار آمریکا و حمایت از قیمت طلا می‌شود.

روز جمعه، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که شاخص اصلی هزینه های مصرف شخصی (PCE) در ماه جولای 4.6 درصد افزایش یافته است که نسبت به رشد سالانه 4.8 درصدی ژوئن کاهش یافت.

طبق نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکو از 16 تحلیلگر شرکت کننده، شش نفر (38 درصد) روند قیمتی طلا را در هفته  آتی افزایشی و شش نفر دیگر کاهشی ارزیابی کردند. بقیه نیز بازار کم‌نوسانی را انتظار می‌کشند.

با این حال، سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به بازار این فلز گرانبها خوش بین هستند. این هفته 561 نفر در نظرسنجی‌های آنلاین شرکت کردند. بر اساس این نظرسنجی، 53 درصد از پاسخ دهندگان قیمت های بازار را مثبت، 27 درصد منفی و 20 درصد  نیز کم‌نوسان پیش‌بینی کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید