گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

پیش‌بینی‌های متفاوت درباره آینده طلا

کدخبر: ۵۳۵۶۳۶
اقتصادنیوز: وسعت نوسانات طلا در دو هفته گذشته بسیاری را غافلگیر کرد.
پیش‌بینی‌های متفاوت درباره آینده طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از رسیدن قیمت اونس طلا به حدود  1780 دلار، با موضع‌گیر‌ی‌های اخیر مقامات فدرال رزرو درباره تداوم رشد نرخ سود برای مهار تورم ، این روند صعودی تا حدود زیادی متوقف شد.

برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در صورت بازگشت طلا به زیر 1750 دلار، این امکان وجود دارد که طلا با شیبی تند سقدط کند.

وسعت نوسانات طلا در دو هفته گذشته بسیاری را غافلگیر کرد. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures به کیتکو نیوز گفت، فلز گرانبها  خیلی سریع، افزایش پیدا کرد.

فوری/ افزایش شدید قیمت سیمان!

فوری/ مشمولان جدید واریز یارانه مشخص شدند

طلا از 1631 دلار در ابتدای نوامبر به نزدیک به 1780 دلار در هر اونس در هفته جاری افزایش یافت. اما به نظر می رسد که این نوسانات حداقل در حال حاضر تمام شده باشد. قیمت آتی طلای دسامبر آخرین بار در حدود 1759 دلار در هر اونس معامله شد که 0.6 درصد در هفته کاهش را تجربه کرد.

چولی روز جمعه گفت: « طلا به 1800 دلار نزدیک شد. و اکنون بازار شاهد اندکی کاهش سود است. به نظر می رسد که در حال چرخش حرکت است. من هنوز روند نزولی را پیش‌بینی نمی کنم.»

همیشه این ایده خوبی است که به دلار آمریکا توجه کنیم. چولی افزود، اما طلا می تواند توجه بیشتری به نحوه معامله بازدهی خزانه داری آمریکا در هفته آینده داشته باشد. او گفت: «اگر طلا زیر 1750 دلار بسته شود، من روند نزولی را پیش‌بینی میکنم. در 1725 دلار، اوضاع برای طلا بدتر می شود.»

gold_3d_b_o_usd_x

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید