تحلیلگران پیش‌بینی کردند؛

چند سناریو جسورانه برای بیت‌کوین در ۲۰۲۳

کدخبر: ۵۴۶۰۵۳
اقتصادنیوز: سال 2022 سال سختی برای ارزهای دیجیتال بود. بیش از 1.3 تریلیون دلار از ارزش بازار پاک شد.
چند سناریو جسورانه برای بیت‌کوین در ۲۰۲۳

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان بی سی بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان، نیزشاهد کاهش بیش از 60 درصدی قیمت خود بود. موجی از فروپاشی در بازار از پروژه استیبل کوین terraUSD تا صرافی کریپتو FTX و همچنین بدتر شدن فضای اقتصاد کلان، سرمایه گذاران را غافلگیر کرد. کسانی که در سال گذشته در مورد قیمت بیت کوین پیش بینی می کردند، این موضوع را ندیده بودند.

اما با توجه به اینکه سال 2023 اکنون فرا رسیده است، برخی از بازیگران بازار برای سالی که می تواند یک سال پرنوسان دیگر باشد، افزایش قیمت پیش‌بینی می‌کنند.

نرخ بهره در سرتاسر جهان در حال افزایش است و این بر دارایی های پرریسک مانند سهام و بیت کوین تاثیر می گذارد. سرمایه گذاران همچنین در حال بررسی چگونگی توسعه حماسه FTX هستند که منجر به دستگیری بنیانگذار شرکت سام بنکمن-فرید در باهاما شد.

CNBC  برخی از جسورانه ترین پیش‌بینی‌‌های قیمت بیت کوین را در سال 2023 جمع آوری کرده است.

 

تیم دریپر: 250هزار دلار

تیم دریپر، تحلیل‌گر بازار رمزارز، یکی از خوش بینانه ترین پیش‌بینی‌ها را در سال 2022 در مورد بیت کوین داشت و پیش بینی کرد ارزش این توکن تا پایان سال 250هزار دلار خواهد بود.

در نوامبر، میلیاردر سرمایه گذار گفت که در حال تمدید جدول زمانی این پیش بینی تا اواسط سال 2023 است. حتی پس از فروپاشی FTX، او متقاعد شده است که این رمزارز به نقطه عطف یک چهارم میلیونی خواهد رسید.

دراپر از طریق ایمیل به CNBC گفت: «فرض من این است که از آنجایی که زنان 80 درصد از مخارج خرده‌فروشی را کنترل می‌کنند، و تنها یک هفتم کیف پول بیت‌کوین در حال حاضر توسط زنان نگهداری می‌شود، این سد در شرف شکستن است.»

بیت کوین باید 1400 درصد رشد کند تا بتواند در آن سطح معامله شود.

به گفته دراپر، علیرغم کاهش قیمت ها و کاهش حجم معاملات، دلایلی وجود دارد که گمان کنیم بازار به کف رسیده است.

استاندارد چارتر: 5هزار دلار

برای برخی از فعالان بازار، بدترین اتفاق هنوز در راه است.در یادداشت تحقیقاتی در 5 دسامبر، Standard Chartered گفت که بیت کوین ممکن است تا 5هزار دلار سقوط کند. این پیش‌بینی، نشان‌دهنده افت 70 درصدی قیمت‌های فعلی است.

مارک موبیوس: 10هزار دلار

مارک موبیوس، سرمایه گذار کهنه کار، سال 2022 موفقی را از نظر قیمت گذاری خود پشت سر گذاشت. در ماه مه، او پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین زمانی که بالای ۲۸ هزار دلار معامله می‌شد، به ۲۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت.

او گفت که بیت کوین در سال 2022 به 10هزار دلار سقوط خواهد کرد. این اتفاق نیفتاد. با این حال، موبیوس به CNBC گفت که به قیمت 10هزار دلاری خود در سال 2023 پایبند است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید