گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

طلای جهانی در انتظار اخبار رکود اقتصادی آمریکا

کدخبر: ۵۵۰۷۳۷
اقتصادنیوز: دیروز هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1928.95 دلار رسید، همچنین معاملات آتی طلا با 0.1 درصد افزایش به 1930.50 دلار در هر اونس رسید.
طلای جهانی در انتظار اخبار رکود اقتصادی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا در روز دوشنبه اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد در 9 ماه گذشته معامله شد. بازارها منتظر اطلاعات بیشتر آمریکا در این هفته هستند تا ببینند آیا بزرگترین اقتصاد جهان در سال 2023 با رکود بالقوه مواجه است یا خیر. حجم معاملات در بازارهای فلزات نیز در آغاز هفته نسبتاً کمتر بود، در میان تعطیلات بازار در چندین کشور آسیایی، به ویژه چین، برای سال نو قمری. بازارهای چین تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.

تمرکز این هفته بر روی داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آمریکا است که در روز پنجشنبه منتشر می شود. انتظار می‌رود که رشد در سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه سوم کند شود، زیرا اثرات سیاست‌های پولی سخت‌تر در اقتصاد مشاهده می‌شود.

هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1928.95 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا با 0.1 درصد افزایش به 1930.50 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار نزدیک به بالاترین سطح خود از اواخر آوریل معامله می شدند و کمتر از 100 دلار با بالاترین رکورد فاصله داشتند.

gold_3d_b_o_usd_x (1)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید