ریزش قیمت طلا ادامه دارد؟ / تداوم روزگار خوش بیت‌کوین و اتریوم

کدخبر: ۵۵۶۴۰۳
اتریوم نیز امروز در حد نیم درصد رشد کرد تا در یک قدمی سطح 1700 دلاری قرار بگیرد.
ریزش قیمت طلا ادامه دارد؟ / تداوم روزگار خوش بیت‌کوین و اتریوم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد؛ سومین هفته نزولی متوالی قیمتی طلا رقم خورده است و نظرسنجی از تحلیل گران و معامله گران خرد نیز نشان می دهد امیدی به برگشتن ورق حداقل در کوتاه مدت نیست.

 قیمت بعد از مدت ها به زیر مرز 1850 دلار رسیده است. تحلیل گران در حال حاضر مرز 1800 دلاری را به عنوان مقاومت طلا بر می شمارند که امکان حرکت به سوی این مرز نیز وجود دارد. در حال حاضر فضای بازارها برای هفته آینده به شدت روی طلا نزولی است.

البته برخی از تحلیل گران هستند که در این فضای ناامیدی نسبت به قیمت طلا بر این باورند که نااطمینانی اقتصادی در بلند مدت می تواند به داد طلا برسد. ادامه احتمالی سیاست های انقباضی فدرال رزرو می تواند اقتصاد را وارد رکود کند و طلا به عنوان پناه گاهی امن می تواند در شرایط رکودی میزبان خوبی برای سرمایه ها باشد.

این هفته

نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد فضای بازار اصلا صعودی نیست. از میان 17 تحلیل گر شرکت کننده در بخش وال استریت این نظرسنجی فقط 6 درصد بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی است در حالی که 76 درصد بر این باورند که طلا چهارمین هفته نزولی خود را در پیش دارد. همچنین در میان سرمایه گذاران مین استریتی نیز 45 درصد صعودی هستند و 39 درصد بر این باورند که طلا باز هم افت قیمت خواهد داشت. با اینکه اکثریت در میان معامله گران صعودس هستند اما این درصد نسبت به هفته های پیش بسیار پایین آمده است.

همچنین امروز قیمت بیت کوین رشد اندکی داشت و در محدوده قیمتی 24 هزار و 750 دلار معامله شد. بیت کوین برخلاف طلا روزهای خوبی را پشت سر می گذارد و هفته گذشته بیش از 12.6 درصد افزایش قیمت داشت. در بعد ماهانه نیز پس از رشد 40 درصدی ماه ژانویه، بیت کوین در ماه فوریه نزدیک به 7 درصد افزایش قیمت داشته است.

 

چارت امروز بیت

اتریوم نیز امروز در حد نیم درصد رشد کرد تا در یک قدمی سطح 1700 دلاری قرار بگیرد. اتریوم نیز هفته بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشت و در ماه فوریه نیز بیش از 7.3 درصد رشد قیمتی داشته است.

چارت امروز اتر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید