گزارش «اقتصادنیوز» از بازارهای جهانی؛

بازگشت آرامش به بازار طلا +نمودار

کدخبر: ۵۶۰۳۰۶
روز جمعه هر اونس طلا در قیمت 1830.06 دلار ثابت بود، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در 1835.25 دلار در هر اونس ثابت بود.
بازگشت آرامش به بازار طلا +نمودار

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در روز جمعه نوسانات اندکی داشت. بازارها در آستانه انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که شاید در سیاست‌های پولی تاثیرگذار باشد، افت کردند و فلز زرد نیز به سمت زیان هفتگی پیش رفت.

با این حال، طلا پس از انتشار داده‌های روز پنج‌شنبه که نشان می‌داد مطالبات بیکاری در آمریکا بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش یافته بود، کمی تسکین یافت. دلار از بالاترین سطح اخیر سقوط کرد، در حالی که بازدهی خزانه داری نیز عقب نشینی کرد.

سرد شدن بازار کار نسبت به تصمیمات فدرال رزرو فرصت کمتری برای افزایش نرخ بهره می دهد که برای بازارهای فلزی مثبت است. اما یک مطالعه جداگانه در این هفته نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی در ماه تا اواسط فوریه قوی باقی مانده است.

هر اونس طلا در قیمت 1830.06 دلار ثابت بود، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در 1835.25 دلار در هر اونس ثابت بود. هر دو ابزار در روز پنجشنبه حدود 0.9 درصد افزایش یافتند.

اما پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هشدار داد که با توجه به قدرت اخیر تورم و بازار کار، نرخ های بهره آمریکا فراتر از انتظارات بازار خواهد بود، طلا همچنان حدود 2 درصد در هفته کاهش داشت.

gold_3d_b_o_usd_x

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید