گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

افزایش ۹درصدی بازدهی طلا !

کدخبر: ۵۶۴۳۸۲
اقتصادنیوز: بازدهی طلا در ماه گذشته 8 درصد افزایش یافت و مهمتر از آن، برای سه ماهه اول سال، 160 دلار افزایش داشت که به یک برد نزدیک به 9 درصد تبدیل شد.
افزایش ۹درصدی بازدهی طلا !

به گزارش اقتصادنیوز، بازدهی قیمت اونس طلا در سه ماهه متوالی 9 درصد افزایش داشت. زیرا بحران بانکی این ماه آمریکا، تقاضا برای پناهگاه امن را بیشتر کرد. 

طلا برای تحویل ژوئن در Comex نیویورک در آخرین روز معاملاتی مارس به 1986.20 دلار در هر اونس رسید که 11.50 دلار یا 0.6 درصد کاهش داشت. در این هفته، شاخص قرارداد آتی طلای آمریکا نیز کاهش داشت و 15.50 دلار یا 0.8 درصد افت کرد، تسویه جمعه قبلی 2001.70 دلار بود.

اما برای این ماه، به طور کلی بازدهی طلا 8 درصد افزایش یافت و مهمتر از آن، برای سه ماهه اول سال، 160 دلار افزایش داشت که به یک برد نزدیک به 9 درصدی تبدیل شد.

این افزایش سه ماهه به ویژه قابل توجه است زیرا داده های Investing.com نشان می دهد که این اولین بار است که طلا چنین پیشرفت سه ماهه بزرگی را پشت سر هم ثبت می کند. در سه ماهه قبل بین سپتامبر و دسامبر، معاملات آتی طلا 154 دلار یا 9.2 درصد افزایش یافت.

gold_3d_b_o_usd_x

فروش بیت‌کوین از سوی دولت آمریکا

دولت آمریکا قصد دارد بیش از 41هزار بیت کوین (BTC) را که به عنوان بخشی از پرونده مرتبط با خالق سایت جاده ابریشم(سیلک رود)، راس اولبریخت، ضبط شده است، نقد کند.

در حال حاضر بیت‌کوین با رشد نزدیک به ۲ درصد با قیمت حدود ۲۸هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد.

Screen Shot 1402-01-11 at 23.25.49

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید