گزارش اقتصادنیوز از هفته بازارهای جهانی؛

آینده بیت‌کوین بهتر از طلا خواهد بود؟

کدخبر: ۵۶۷۷۴۳
اقتصادنیوز: برخی تحلیلگران پیش‌بینی می کنند تنش‌های فعلی در جهان منجر به افزایش تقاضا برای بیت‌کوین می‌شود. طبق این پیش‌بینی‌ها این رمزارز می‌تواند به عنوان یک دارایی امن اصلی مانند طلا رفتار می‌کند.
آینده بیت‌کوین بهتر از طلا خواهد بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، سرمایه گذاران و کسب و کارها با انگیزه های متناقض دست و پنجه نرم می کنند. از یک طرف، رشد اقتصادی آمریکا و قدرت‌های اقتصادی حوزه یورو به اندازه کافی افزایش یافته است که به فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان اجازه دهد به مقابله با فشارهای افزایش قیمت ادامه دهند. آن‌ها قرار است ماه آینده نرخ های بهره را مجدداد افزایش دهند.

شاخص دلار در آستانه آخر هفته، نزدیک به 101.80 رسید، یعنی پایین ترین حد خود در 12 ماه اخیر.

در تقویم اقتصادی آمریکا در هفته جاری هیچ گونه انتشار داده با تأثیرگذاری بالا درج نشده است.

با این حال، در روز پنج‌شنبه، داده‌های هفتگی اولیه ادعاهای بیکاری، می‌تواند واکنشی کوتاه‌مدت در بازار ایجاد کند. افزایش قابل توجه مطالبات می تواند بر شاخص دلار تاثیر بگذارد، در حالی که کاهش به سمت 200هزار می تواند شاخص دلار راناچار به نزول کند.

فعالان بازار همچنین به نظرات مقامات فدرال رزرو توجه زیادی خواهند کرد.

به نظر می رسد که مقاومت طلا در 2هزار و 40 دلار پس از اقدام مشاهده شده در نیمه دوم هفته گذشته شکل گرفته باشد. بالاتر از این سطح، 2هزار و 50 دلار (سطح ایستا از مارس 2022) به عنوان سطح مقاومت بعدی جلوتر از 2هزار و 70 دلار (8 مارس 2022، بالاترین سطح) قرار می گیرد.

unnamed

آینده روشن برای بیت‌کوین

داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان داد که بیت کوین در 15 آوریل نزدیک به 30هزار و 500 دلار بود.در سه ماهه اول سال 2023، بیت کوین عملکرد فوق العاده ای را با رشد 73 درصدی ثبت کرد.

در سال 2023، بازار با وضعیتی بسیار شبیه به بحران 2007-2008 مواجه شد، به طوری که بانک‌ها در مشکل هستند و بانک‌های مرکزی برای نجات آن‌ها به چاپ پول عجله می‌کنند.

برخی تحلیلگران پیش‌بینی می کنند تنش‌های فعلی منجر به افزایش تقاضا برای بیت‌کوین خواهد شد.

همچنین برخی نیز می‌گویند در طول 3 ماه گذشته سال 2023، بیت کوین ثابت کرده است که یک ارز مقاوم است و در هفته های پر فراز و نشیب، جایگاه خود را به دست آورده است. با تکامل مقررات، چشم انداز بیت کوین بهتر و بهتر می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید