بازار سکه چشم انتظار مهمان ویژه تهران

کدخبر: ۵۷۷۳۱۵
برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که پس از سلطان عمان، قرعه به نام رافائل گروسی افتاده است و به‌زودی ایران میزبان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.بازار سکه هم چشم انتظار مهمان ویژه تهران است.
بازار سکه چشم انتظار مهمان ویژه تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز سه‌شنبه به دلایل سیاسی و نوسانات کاهشی  قیمت دلار ، نزولی شد.  سکه امامی  دیروز در حدود ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد و بر روی مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاد.

تحلیلگران اقتصادی روند  قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

دو مؤلفه اصلی و تاثیرگذار در پیش‌بینی  قیمت سکه امامی،  در واقع قیمت طلای جهانی و قیمت دلار است.

قیمت اونس طلا دیروز و شب گذشته با کاهش  ارزش دلار  و کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده به دلیل خوش‌بینی گسترده‌تر بازار در مورد توافق سقف بدهی  آمریکا تا نزدیک سطح ۱۹۶۰ بالا رفته بود.

تحلیلگران فنی در شرایط کنونی سه مرز حمایتی را برای اونس طلا در نظر گرفته‌اند‌. به عقیده فعالان اقتصادی در صورتی که  قیمت طلا  بر روی هر کدام از این سه مرز قرار بگیرد احتمال عقب‌گرد قیمت سکه در بازار داخلی ایران وجود دارد.

اولین مرز حمایتی محدوده ۱۹۴۰ دلار، بعدی محدوده ۱۹۳۰ دلار و سومین مرز حمایتی هم محدوده ۱۹۲۴ است.

در مقابل اگر  قیمت طلا  بالای مرز مقاومتی ۱۹۶۰ دلار باقی بماند احتمال رسیدن آن به پله هشتم کانال ۱۹۰۰ دلار محتمل می‌شود که این امر می‌تواند جهت انتظارات در  بازار سکه  را صعودی کند.

دومین عامل تاثیرگذار که در واقع مولفه اصلی‌تر از  طلای جهانی  محسوب می‌شود،  قیمت دلار  است. دلار دیشب در محدوده ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید؛ به عبارت دیگر  قیمت دلار  در بازار شبانه بالای مرز حمایتی بسته شد. برخی از فعالان اقتصادی باور دارند در صورتی که در روز جاری مرز حمایتی ذکر شده حفظ شود و دلار به سمت مرز مقاومتی ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان خیز بردارد، این امر جسارت خریداران سکه در روز جاری را تقویت خواهد کرد.

با این حال، اگر از این محدوده پایین برود سکه به سمت پله‌های پایین‌تر یعنی مرز حمایتی ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

برخی از تکنیکالیست‌ها معتقدند در شرایط فعلی در چارت سکه الگوی سر و شانه به وجود آمده است. دسته‌ای از معامله‌گران هم با توجه به این الگو در انتظار ریزش  قیمت سکه امامی  هستند.

در کنار عوامل یاد شده، نباید اثر اخبار سیاسی روزهای اخیر بر روی  قیمت سکه  را نادیده گرفت. این روزها یکی از عواملی که سکه‌بازان به آن توجه می‌کنند اتفاقات دنیای سیاست است.

برخی گمانه زنی ها در بازار سکه این است که پس از سلطان عمان، قرعه به نام رافائل گروسی افتاده است و به‌زودی ایران میزبان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.

دیروز خبرگزاری مهر مدعی شد که برخی از موارد اختلاف نظر تهران و آژانس حل شده است. یک روزنامه عمانی هم از موفقیت‌آمیز بودن سفر پادشان عمان به تهران در راستای  توافق هسته‌ای  خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه ایران - هم در تازه‌ترین اظهاراتش از تماس‌های خود و علی باقری با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «انریکه مورا» از جانب اتحادیه اروپا، سخن گفت.

تحلیلگران باور دارند سیگنال‌های سیاسی مثبت ممکن است جهت انتظارات در  بازار سکه را نزولی کند. با این حال، اگر تب اخبار سیاسی بخوابد احتمال ورود خریداران جدید به  بازار سکه  محتمل خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید