شوک جدید به بازار دلار/ قیمت دلار تا کجا می ریزد؟

کدخبر: ۵۷۹۶۱۸
با تعدیل ریسک های ژیوپلتیکی ایران قیمت دلار کاهش یافته و نفس نمیگیرد، با توجه به شتاب تند کاهش دلار نیمه کانال ۴۷ هزار تومان ‌مهم ترین مقاومت دلار است و حمایت نیمه کانال ۴۵ هزار تومانی هم می تواند به عنوان مانع در برابر ریزش دلار عمل کند.
شوک جدید به بازار دلار/ قیمت دلار تا کجا می ریزد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دیپلماسی در  بازار ارز  معجزه کرده است. اسب سرکش قیمت ها که با دستور رام نمی‌شد و مدت ها در سربالایی قیمت ها می تاخت تحت تأثیر اخبار ناشی از بهبود دیپلماسی آرام گرفته و سر به زیر شده است.

خبرهایی که پشت سر هم از منابع داخلی و خارجی منتشر می شود و گره هایی که در این چند وقت بر بازار ارز افتاده بود را باز می کند باعث نزولی شدن دلار شده است. رهبر انقلاب روز قبل اعلام کرد که همکاری ها باید در چهارچوب پادمان سازمان بین المللی انرژی اتمی ادامه پیدا کند. همین مسأله جریان نزولی روز قبل دلار را قدرت بخشید.

روزنامه آمریکایی فایننشیال تایمز هم از احتمال آزادسازی نفتکش ایران با ۸۰۰ هزار بشکه نفت توسط آمریکا نوشت که نشان می دهد ریسک های ژیوپلتیکی ایران در حال تعدیل است. چندی پیش  بلومبرگ  توافق هسته ای، کشتی های نفت توقیف شده و استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی را ریسک های ژیوپلتیکی ایران اعلام کرد که به نظر می رسد ریسک های ناشی از مسایل ژیوپلتیکی در حال تعدیل است که باعث تعدیل دلار شده است.

ایستگاه پیش روی دلار کجاست

 با تعدیل ریسک های ژیوپلتیکی ایران  قیمت دلار  کاهش یافته و نفس نمیگیرد، با توجه به شتاب تند کاهش دلار نیمه کانال ۴۷ هزار تومان ‌مهم ترین مقاومت دلار است و حمایت نیمه کانال ۴۵ هزار تومانی هم می تواند به عنوان مانع در برابر  ریزش دلار عمل کند.

جبهه دفاعی سکه در کدام محدوده است؟

سکه امامی هم با پیروی از دلار روز قبل روند نزولی داشت محدوده نیمه کانال ۲۵ میلیون تومان می تواند به عنوان جبهه مقاومتی در برابر حمله کاهشی ها عمل کند و مقاومت ۳۸ میلیون تومان مهم ترین حمایت پیش روست.

بازار به استقبال سهام‌ ریالی می رود؟

روز قبل در دیدبان از اهمیت  گروه بانکی  نوشته شد باوجود روند منفی  بازار سهام  در پایان روز قبل ، صندوق بانکی  دارا یکم  با افزایش تقاضا و رنج مثبت رو به رو شد.

گفته میشود که  عرضه  خودرو  در  بورس  کالا  نیز از سرگرفته میشود که در کنار اخبار مثبت ناشی از توافق می تواند امروز روز خوبی برای سهام ریالی رقم بزند. شاخص کل در نزدیکی حمایت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار دارد ولی  ارزش معاملات  خرد چنگی به دل نمی زند که باید دید آیا خوش بینی های برجامی، معامله گران را به بازار سهام برمیگرداند یا خیر؟ در صورتی که شاخص کل حمایت فوق را از دست بدهد حمایت دو‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی برای  شاخص کل  اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید