گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

خیز طلابرای رسیدن به سقف یک ماهه

کدخبر: ۵۸۶۰۱۳
اقتصادنیوز: فلز زرد برای بهترین رشد هفتگی خود از اواخر آوریل تا کنون آماده میشود.
خیز طلابرای رسیدن به سقف یک ماهه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا در روز جمعه اندکی افزایش یافت و به بالاترین حد یک ماهه نزدیک شد. داده‌های تورم ضعیف‌تر از حد انتظار در آمریکا باعث شد که سرمایه‌گذاران درباره ارزیابی خود نرخ‌های بهره آمریکا تجدید نظر کنند.

فلز زرد برای بهترین رشد هفتگی خود از اواخر آوریل تا کنون آماده می‌شود. پس از اینکه آمار تورم تولیدکننده و مصرف کننده در ژوئن ضعیف تر از حد انتظار بود، به شدت به حمایت 1900 دلاری در هر اونس بازگشت.

این آمار نشان داد که سرمایه گذاران انتظارات خود را برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری کاهش داده‌اند و به نوبه خود چشم انداز روشن تری را برای طلا و سایر دارایی های بدون بازده ارائه کرده‌اند.

کاهش ارزش شاخص دلار به پایین‌ترین حد در 15 ماه گذشته نیز به نفع طلا و سایر کالاهای قیمت‌گذاری شده به دلار بود.

امروز هر اونس هر اونس طلا کمی کاهش یافت و به 1961.24 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا با 0.1 درصد افزایش به 1965.25 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار قرار بود در این هفته نزدیک به 2 درصد اضافه کنند.

Screen Shot 1402-04-23 at 13.28.05

رشد ادامه دار بیت‌کوین

بیت کوین و اتر در سال 2023 به شدت از بازارها مالی سنتی جدا شده اند. برای بیت کوین، حتی با کاهش قیمت ها به 25هزار دلار در ماه مه، این رقم همچنان به رشد خود ادامه می دهد که نشان دهنده پشتوانه تقاضای پایدار با وجود رکود است.

Screen Shot 1402-04-23 at 13.28.33

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی