"اقتصاد نیوز" گزارش می‌دهد

صعود سکه در بازار شبانه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۸۸۱۷۵
اقتصادنیوز: در شرایط فعلی سکه بازان مرز حمایتی ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان را پیش رو دارند، در صورتی که سکه به این مرز برسد در مرحله بعد ممکن است به سمت پله هشتم گام برداد.
صعود سکه در بازار شبانه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصاد نیوز ، بازار سکه امامی دیروز و دیشب با افزایش تقاضا روبرو شد. فلز زرد رنگ داخلی که روز یکشنبه کانال ۲۷میلیون تومان را از دست داده بود روز گذشته به کانال یاد شده برگشت و بالای مرز حمایتی ۲۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان بسته شد.

تداوم‌صعود سکه در بازار شبانه 

در معاملات پشت خطی دیشب هم‌ جو خرید بیشتر از جو فروش بود و سکه امامی در بازار شبانه نوسان صعودی ۱۵۰ هزار تومانی را ثبت کرد. 

سیگنال های سیاسی به بازار 

عده ای از معامله گران می گفتند سیگنال ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در شکست روند کاهشی قیمتدلار و سکه بی‌تاثیر نبود. این مقام مسوول در ساعات میانی روز گذشته در یک نشست خبری گفت: «ایران به تبادل زندانیان و آزادی شهروندان ایرانی تاکید دارد، اما آمریکا برای تبادل زندانیان اراده لازم را ندارد.» به عقیده فعالان بازار سخنان کنعانی به گمانه‌زنی‌های میان معامله‌گران پایان داد و سبب از بین رفتن شرایط فشار فروش شد. 

در شرایط فعلی به نظر می رسد چراغ سبز آمریکا در مورد پولهای ایران در عراق مورد توجه عده ای از معامله گران قرار بگیرد.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود تائید کرده که عمان پذیرفته است مدیریت بخشی از منابع آزاد شده ایران در عراق را برعهده داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفته که خارج کردن این پول از عراق بسیار مهم بود.

البته طبق گفته میتو میلر،خروج و انتقال پول از عراق به عمان به معنی رفع محدودیت‌های ایران برای دسترسی به آن نیست، چون این پول فقط برای معاملات تحریم نشده مانند نیازهای بشردوستانه صرف خواهد شد و همه تراکنش‌ها باید در ابتدا به تأیید وزارت دارایی آمریکا برسد.

عده ای از معامله گران هم می گفتند اگرچه آمریکا به عراق و ایران چراغ سبز نشان داده اما شرط و شروطی که برای این کار گذاشته ممکن است میزان اثر گذاری آن بر روی بازار فردوسی را تا حدودی کمرنگ خواهد کرد.

پیش بینی قیمت سکه

در شرایط فعلی سکه بازان مرز حمایتی ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان را پیش رو دارند، در صورتی که سکه به این مرز برسد در مرحله بعد ممکن است به سمت پله هشتم گام برداد.

با این حال اگر مرز ۲۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان از دست برود احتمال عقبگرد مجدد به کانال ۲۶میلیون تومان محتمل خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید