گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

ردپای چین وعربستان در بازار دلار ایران/پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۵۹۲۶۱۵
اقتصادنیوز: در حال حاضر چند خبر مهم از جمله سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه ایران به عربستان، افزایش فروش نفت ایران به چین و... مورد توجه معامله گران بازار دلار قرار گرفته است.
ردپای چین وعربستان در بازار دلار ایران/پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در چند وقت گذشته تحت تاثیر اخبار و سیگنال های سیاسی مثبت قرار گرفته است.

بررسی ها نشان می دهد در هفته‌های اخیر و به‌طور دقیق‌تر از اوایل تیر ماه سال جاری تاکنون سلسله سیگنال‌های مثبتی در زمینه بهبود روابط خارجی کشور منتشر شده است. از سرگیری روابط سیاسی با عربستان در کنار سفر مقامات کشور‌های حوزه خلیج‌فارس به تهران، انتقال چند زندانی اروپایی به کشور‌های خود، مطرح شدن زمزمه‌هایی از مذاکرات سری ایران و دولت‌های غربی در کنار آزاد‌سازی منابع بلوکه شده ارزی ایران در عراق و کره را می‌توان از جمله مهم‌ترین این سیگنال‌ها دانست.

در حال حاضر هم سفر امیر عبداللهیان به عربستان، افزایش فروش نفت ایران به چین و... مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته است.به باور فعالان سیاسی و اقتصادی بهبود روابط دیپلماتیک در کنار خبری مثل رکوردزنی فروش نفت ایران به چین می‌تواند سیگنال مثبت برای بازار ارز تهران باشد.

البته آمریکا اعلام کرده در حال حاضر توافقی در زمینه هسته ای با ایران نزدیک نیستیم و موضوع تبادل زندانیان از سایر مسائل کاملا جدا است.

۳ سیگنال مهم برای بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۶ مرداد

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب کانال ۴۹هزار تومان را از دست داد و تا ۴۸هزار و ۹۳۰ تومان پایین آمد.

در حال حاضر اعتقاد دارند اگر قیمت دلار هرات  ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد و زیر محدوده حمایتی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان بنشیند  قیمت دلار  تهران کانال ۴۹ هزار را از دست می‌دهد.

اما اگر قیمت  دلار هرات  بالای ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان بماند برای ورود ۴۹ هزار تومان تلاش خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید