گزارش «اقتصاد نیوز» از بازار سکه؛

سکه در یک قدمی کانال جدید/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 31 مرداد

کدخبر: ۵۹۳۵۰۰
اقتصادنیوز: طبق ادعای برخی از معامله گران قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی عصر دیروز وارد کانال 28 میلیون تومان شد.
سکه در یک قدمی کانال جدید/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 31 مرداد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته نسبت به عصر یکشنبه تقریبا رنج بود و در حول و حوش ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

اما طبق ادعای برخی از معامله گران، همزمان با شروع معاملات فردایی، فلز گران بهای داخلی جهش معناداری را ثبت کرد و تا سطح ۲۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان بالا رفت. البته در واپسین ساعات معاملات پشت خطی دیشب  قیمت سکه بر روی پله آخر کانال ۲۷ میلیون تومان ایستاد. رشد قیمت سکه در حالی بود که قیمت دلار در پشت خط، آرایش نزولی به خود گرفته بود و تقریبا نوسان کاهشی را ثبت کرد.

البته قیمت اونس طلا عصر دیروز تا سطح  1895 دلار بالا رفته بود.تحلیلگران اقتصادی در حال حاضر باور دارند که‌ محدوده ۱۹۰۰ دلار، اولین مرز حمایتی است.

به عقیده این گروه در صورتی که طلای جهانی به بالای سطح ۱۸۹۸ دلار برسد ممکن است تا حوالی ۱۹۱۳‌ دلار و ۱۹۲۵ دلار افزایش یابد؛ با این حال در صورتی که نتواند مرز ۱۹۰۰ دلار را بشکند حمایت بعدی در حوالی ۱۸۹۵ و ۱۸۹۲ دلار خواهد بود.

برخی از فعالان  بازار سکه با اشاره به این تحلیل می‌گفتند اگر  قیمت طلا  بالای مرز ۱۹۰۰ دلار نوسان کند ممکن است باعث ترغیب بخشی از خریداران برای ورود به این بازار شود.

در شرایط کنونی عده ای از معامله گران با اشاره به رشد سکه در پشت خط تصور می کنند که در روز جاری هم قیمت فلز زرد رنگ داخلی احتمالا صعودی خواهد شد.

با این حال برخی دیگر می‌گویند با توجه به آخرین روز ماه مرداد و نوسان کاهشی قیمت دلار در بازار شبانه  احتمالا سطح تقاضا در بازار  سکه کم باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید