گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز ؛

رد پای پریگوژین در بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۵۹۳۸۹۵
اقتصادنیوز : در شرایط کنونی عده ای از معامله گران تصور می کنند که خبر کشته شدن فرمانده واگنرها ممکن است بر روی قیمت دلار در روز جاری تا حدودی اثر گذار باشد. اوایل تیر ماه سال جاری بود که با خبر ناآرامی در روسیه و کودتای گروه شورشی واگنرها قیمت دلار در تهران جهش قابل توجهی را تجربه کرد و در حول و حوش 1500 تومان گران شد.
رد پای پریگوژین در  بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته نسبت به عصر سه شنبه تقریبا رنج شد. هر برگ اسکناس آمریکایی دیروز در حدود 49 هزار و 100 تا 49 هزار و 300 تومان به فروش رسید. اما در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب، قیمت دلار در حدود 49 هزار و 80 تومان بسته شد. 

شب گذشته خبر کشته شدن فرمانده واگنرها فضای رسانه های داخلی و بین المللی را پر کرد. در خبرها آمده بود بر اثر سقوط یک فروند هواپیما در شمال روسیه، ۹ نفر به همراه «پریگوژین» فرمانده گروه واگنر کشته شدند. روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس هم به نقل از کانال تلگرامی واگنر نوشت: هواپیما در اثر شلیک پدافند هوایی روسیه سرنگون شد.

روسیه یکی از شرکای تجاری اصلی ایران است که تحریم ها دو‌کشور را به یکدیگر نزدیک تر کرده و روند تجارت و سرمایه گذاری میان دو‌ کشور بدون وابستگی به دلار روند صعودی دارد. با توجه به محدودیت هایی که تحریم ها بر سرمایه گذاری و تجارت در کشور ایجاد کرده است شورش تیرماه نگرانی ها را از آینده شریک تجاری مهم ایران افزایش داد و به همین دلیل دلار یک رشد قابل توجه را ثبت کرد. 

فعالان بازار می گویند دلار تهران اگر به روند نزولی خود ادامه دهد حمایت 48 هزار و 800 تومان را پیش رو دارد در غیر اینصورت مقاومت 49 هزار و 300 تومانی پیش روی دلار قرار میگیرد.

برخی از تکنیکالیست ها معتقدند مقاومت مهم‌تر در بازار دلار سطح 49 هزار و 500 تا 600 تومان است که در صورت تثبیت قیمت بالای این مرز می‌توان با قطعیت گفت روند دلار صعودی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید