سایه سنگین اخبار بر سر بازار فردوسی؛

دلار پولبک زد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 شهریور

کدخبر: ۵۹۷۷۸۲
اقتصادنیوز: فعالان بازار معتقدند در حال حاضر معامله‌گران دلار در انتظار نتایج قطعی آزادسازی ارزهای بلوکه شده و خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا هستند. به باور این دسته اگر قیمت‌ها تا حدودی صعودی شود با اخبار مثبت ممکن است دوباره اصلاح بزند.
دلار پولبک زد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 شهریور

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته تا نزدیک سطح حمایتی 49 هزار و 300 تومان پایین آمد. اما در ساعات پایانی روز قبل به حمایت ازدست‌رفته خود پولبک زد و در محدوده 49 هزار و 700 تومان به فروش رسید.

اولین خبر کاهشی، عدم صدور قطعنامه علیه ایران در روز اول نشست شورای حکام بود و خبر دوم، به نقل از آسوشیتدپرس مبنی بر دستور معافیت تحریمی برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران از کره جنوبی به قطر، توسط بایدن بود که صادر شد.

با وجود صادر نشدن قطعنامه در نشست عصر دیروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ماحصل این جلسه صدور یک بیانیه علیه ایران بود که ممکن است تا حدودی بر روی نوسانات بازار ارز اثرگذار باشد.

 در معاملات سه‌شنبه‌شب، برخی از معامله‌گران سعی داشتند با برجسته‌کردن نکات منفی این بیانیه زمینه صعود قیمت دلار برای روز چهارشنبه را فراهم کنند.

 در این بیانیه، سه کشور اروپایی ابراز تأسف کردند که ایران به تعهدات برجامی و اهداف اعلامی آن پایبند نبوده است.

آنها مدعی شده‌اند که ایران اراده‌ای از خود در اجرای تعهدات شفاف‌سازی مندرج در بیانیه مشترک ایران و آژانس در اسفندماه نشان نداده است و از ایران خواسته‌اند فوراً به تعهدات بیانیه مشترک با آژانس در مارس گذشته عمل کرده و با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند.

در حال حاضر، معامله‌گران قدیمی بازار باور دارند اگر دلار مقاومت 49 هزار و 700 تومانی را از دست دهد می‌تواند تا حمایت 49 هزار و 200 تومانی که منطبق بر حمایت کف ابر کومه است کاهش پیدا کند. ازدست‌دادن این حمایت قدرت کاهشی‌های بازار ارز را بیشتر خواهد کرد.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت دلار طی سه ماه گذشته نوسان خاصی نداشته و بین کانال‌های 48 و 49 هزار تومان در حال الاکلنگ بوده است و کاهش اوقات به کانال 50 نفوذ کرده و دوباره به کانال پایین برگشته است. از نظر گروهی از معامله‌گران روند قیمت دلار تا 26 مهر تعیین تکلیف می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید