گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازا ر ارز و سکه تهران؛

خروج سکه از ریل صعود/ بازار دلار کم رونق شد

کدخبر: ۵۹۹۸۴۵
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی که روز پنجشنبه هفته قبل مسیر افزایش را دنبال کرده بود در اولین روز پاییز 1402 از ریل صعود خارج شد و مسیر نزول را در پیش گرفت.
خروج سکه از ریل صعود/ بازار دلار کم رونق شد

 به گزارش اقتصاد نیوز، بازار ارز تهران امروز شنبه ۱ مهرماه روز نسبتاً آرامی را سپری کرد و اخبار سیاسی مانند هفته‌های گذشته موجب افزایش سطح احتیاط معامله‌گران شده بود. گفتنی است فردا بازار ارز تعطیل است و به همین دلیل، بازار امروز نیز رونق چندانی نداشت.

البته به نظر می‌رسد عده‌ای از معامله‌گران منتظر برگزاری کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین هستند. قرار است در این نشست محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور داشته باشند. برخی می‌گفتند شاید این یک فرصت جدید برای گفتگو در موضوعات مورد مناقشه ایران و آژانس باشد؛ بنابراین سعی می‌کردند از رفتار هیجانی دست بکشند و از لاک احتیاط خارج نشوند.

دراین‌بین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم از لغو مجوز شماری از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ایران انتقاد کرده است و احتمالاً همین امر موجب شده بازیگران ارزی بی‌گدار به آب نزنند.

نرخ دلار امروز در تهران در حدود ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید که نسبت به معاملات پشت خطی پنجشنبه‌شب و جمعه‌شب تقریباً ۱۵۰ تومان نوسان کاهشی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، در هرات هم بازیگران ارزی امروز شاهد ثبات نسبی نرخ دلار بودند. دلار در بازار یادشده نسبت به معاملات پشت خطی تقریباً رنج بود و در حول‌وحوش ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید.

از نظر تحلیل‌گران میان‌مدت دو عدد در تعیین روند قیمتی دلار مهم است. قیمت دلار هرات از بالا با محدوده مقاومتی ۵۰ هزار تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان روبرو است که در شهریور در شکستن آن ناکام ماند. اگر قیمت دلار از این محدوده عبور کند بازار به مدار صعود برمی‌گردد. در مقابل سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان به سد کاهش تبدیل شده و قیمت دلار هرات طی هفته گذشته با برخورد به این سطح افزایش یافت. اگر این سطح حمایت از دست برود قیمت دلار می‌تواند برای ازدست‌دادن ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کند.

یکی از اتفاقات مهم امروز نزدیک شدن نرخ دلار در تهران و هرات بود. امروز اگرچه نرخ دلار و درهم نوسان خاصی نداشت، اما قیمت سکه امامی برخلاف عصر پنجشنبه گذشته، کاهشی شد و ۱۵۰ هزار تومان ریزش کرد. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز ۲۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی