گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و سکه تهران،

افت و خیز قیمت دلار در خاکریز 50 هزارتومانی / سکه نزولی شد

کدخبر: ۶۰۵۶۱۹
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران در اولین روز ماه آبان 1402 شاهد افت و خیر قیمت دلار در کانال 50 هزار تومان بود.قیمت سکه هم در مقایسه با روز قبل اندکی افت کرد.
افت و خیز  قیمت دلار در خاکریز 50 هزارتومانی / سکه نزولی شد

به گزار اقتصادنیوز، قیمت دلار در شروع معاملات نقدی امروز دوشنبه اول آبان‌ماه تا کف کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد؛ اما دوباره مورد حمایت قرار گرفت و به سمت پله‌های بالاتر حرکت کرد. طبق ادعای معامله‌گران هر برگ اسکناس آمریکایی عصر امروز در بازار آزاد تهران در حدود ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

همچنین امروز نرخ دلار در هرات با ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان روانه بازار شد و حتی برای مدت کوتاهی کانال ۵۱ هزار تومان را هم لمس کرد. این قیمت نسبت به عصر دیروز رشد ۶۰۰ تومانی را نشان می‌دهد. بااین‌حال در عصر امروز قیمت دلار در بازار مذکور تا سطح ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آمد که در مقایسه با روز یکشنبه ۱۰۰ تومان بالاتر بود.

در کنار بازار دلار، قیمت درهم نیز امروز با گپ مثبت باز شد و به ۱۴ هزار و ۱۶۰ تومان رسید. قیمت فوق در واقع ۱۶۰ تومان از قیمت بسته شده روز قبل بیشتر بود؛ اما در نیمه ظهر ورق در بازار درهم برگشت و نرخ حواله نه‌تنها کانال ۱۴ هزار تومان را از دست داد؛ بلکه تا سطح ۱۳ هزار و ۸۶۰ تومان پایین آمد.

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار امروز، دوشنبه یکم آبان ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۶ تومانی نسبت به‌روز گذشته در سطح ۴۱ هزار و ۲۳۶ تومان قرار گرفته است. همچنین قیمت یورو نیز امروز با کاهش ۳۵ تومانی نسبت به‌روز گذشته معادل ۴۳ هزار و ۶۶۶ تومان اعلام شده است. در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۸ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به‌روز کاری گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۴۸۷ تومان، ۳۹ هزار و ۶۹۶ تومان و ۱۰ هزار و ۲۰۷ تومان درج شده است.

با پایان هفتمین ماه از سال جاری می‌توان گفت در مهرماه امسال قیمت انواع ارز در مرکز مبادله ارز و طلا با تغییر قابل‌توجهی همراه نبوده است. طی این ماه قیمت دلار با افزایش ۴۱ تومانی، قیمت یورو با کاهش ۳۵ تومان و قیمت درهم نیز با افزایش دوتومانی همراه بوده است.

در بازار طلا هم بالاترین قیمت اونس طلا محدود ۱۹۸۱ دلار بود؛ اما عصر امروز ۱۹۷۷ دلار کاهش یافت که نسبت به دو روز قبل ۳ دلار افت کرده است. در تهران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز طبق اتحادیه طلا و جواهر، هر گرم طلا ۱۸ عیار در حدود ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورده است. همچنین، بازار سکه هم که روز گذشته شاهد صعود قیمت سکه بود امروز برخلاف دیروز قیمت سکه امامی اندکی پایین آمده و در حدود ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید