گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و طلا؛

دومینوی ریزش در بازار دلار و سکه/ سرنوشت سکه به طلای جهانی گره خورد!

کدخبر: ۶۰۶۹۰۰
اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه تهران در سومین روز هفته جاری شاهد ریزش قیمت سکه و دلار بود. قیمت اونس طلا هم امروز مرز 2 هزار دلار را از دست داد.
دومینوی ریزش در بازار دلار و سکه/ سرنوشت سکه به طلای جهانی گره خورد!

 به گزارش اقتصادنیوز،  بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۸ آبان‌ماه برای دومین روز متوالی در هفته جاری شاهد کاهش قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی که روز شنبه با افزایش تنش‌های حماس و اسرائیل به‌صورت هیجانی وارد کانال ۵۲ هزار تومان شده بود، روز گذشته تا ۵۱ هزار و ۴۵۰ تومان پایین آمد و در سومین روز هفته هم به کف کانال ۵۱ هزار تومان برگشت. اما در زمان‌نگارش این گزارش در حدود ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد که در مقایسه با عصر یکشنبه تقریباً ۳۰۰ تومان نوسان نزولی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر ، در بازار مجاور تهران، هرات هم برای دومین روز متوالی شاهد عقب‌نشینی نرخ دلار بود. قیمت دلار هرات روز گذشته در حول‌و حوش ۵۱ هزار ۵۰ تومان به کار خود پایان داد اما امروز با گپ منفی ۲۰۰ تومانی فعالیت خود را شروع کرد و بر روی ۵۰ هزار و ۸۸۰ تومان قرار گرفت. آن‌طور که معامله‌گران می‌گفتند اسکناس آمریکایی در هرات تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمده اما در نیمه ظهر با ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان رفت و برگشتی محدودی را بین کانال ۱۳ هزار تومان و ۱۴ هزار تومان ثبت کرد. قیمت درهم امارات صبح امروز با ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان به فروش رسید؛ اما در ادامه معاملات وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد. نرخ برابری درهم به درهم در وزها اخیر شانه‌به‌شانه هم حرکت می‌کردند؛ اما اندکی بالا رفت و ۵۱ هزار و ۴۲۲ تومان رسید.

 البته تداوم عقب‌نشینی قیمت دلار در بازار امروز در حالی است که از سمت دنیای سیاست هم اخبار مثبتی به گوش نمی‌رسد. در همین راستا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک مصاحبۀ مطبوعاتی بار دیگر تأیید کرده که زمان برای مذاکرات احیای برجام رو به پایان است. از سوی دیگ گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده قصد ندارد ایران را از فهرست سیاه FATF خارج کند. در این میان امروز الجزیره مدعی شد که تانک‌های اسرائیلی در حال ورود به حومه شهر غزه هستند؛ خبری که البته ساعتی پس از انتشار تکمیل شد و الجزیر از توقف پیشروی تانک‌های اسرائیلی خبر داد.

 فارغ از بازار ارز، قیمت طلای جهانی امروز مرز ۲ هزار دلار را از دست داد و تا ۱۹۹۲ دلار پایین آمد. دو روز قبل قیمت اونس طلا تا ۲۰۰۹ دلار بالا رفته بود.

 در بازار داخلی ایران هم قیمت طلای ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در نیمه معاملات نقدی امروز با ۲ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز افت محدودی را نشان می‌دهد.

 البته امروز بازار سکه مانند بازار ارز تهران هم مسیر کاهش را دنبال کرد. فعالان بازار پیش از شروع به کار بازار امروز گفته بودند درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهشی روز قبل ادامه دهد، جو فروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی روز قبل بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک‌ میلیون‌ تومان ارزان شد و در حدود ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. روند کاهشی سکه امامی در روز دوشنبه هم ادامه پیدا کرد و تا ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده که نسبت به‌روز قبل ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید