گزارش اقتصادنیوز از بازار دلار ؛

دلار تهران در انتظار سیگنال‌های هرات و غزه! /پیش بینی قیمت دلار ۱۰ آبان

کدخبر: ۶۰۷۲۸۶
اقتصادنیوز: قیمت دلار روز گذشته به مرز ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.اما در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت دلار در روز چهارشنبه را چگونه پیش بینی کرده اند؟
دلار تهران در انتظار سیگنال‌های هرات و غزه! /پیش بینی قیمت دلار ۱۰ آبان

به گزارش اقتصادنیوز، در روز سه‌شنبه همزمان با خبر رایزنی ایران و قطر برای ۵۲ زندانی از ۲۴۰ زندانی اسرائیلی در دست حماس، نیویورک‌تایمز مدعی شد حمله زمینی اسرائیل آغاز شد.از سوی دیگر رسانه ها از شدت گرفتن حملات انصارالله یمن به اسرائیل خبر دادند. همین امر موجب شد که سطح تقاضا در بازار ارز تهران برای اسکناس آمریکایی بار دیگر تقویت شود. 

آنطور که بررسی ها نشان می دهد قیمت دلار که روز گذشته با گپ مثبت ۲۵۰ تومانی باز شد و در نیمه ظهر با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. این پایان ماجرا نبود و در معاملات عصر قیمت دلار به مرز ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

 در بازار مجاور تهران نیز، نرخ دلار هرات روز گذشته فعالیت خود را در مرز ۵۱ هزار تومان آغاز کرد. آن طور که معامله‌گران مدعی بودند هر برگ اسکناس آمریکایی در نیمه معاملات نقدی دیروز در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد که در مقایسه با روز دوشنبه نزدیک به ۵۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد.

در کنار هرات، امروز نرخ حواله درهم نیز زمینه‌ساز افزایش انتظارات در بازار دلار شد. قیمت درهم که روز دوشنبه در حدود ۱۴ هزار و ۱۰ تومان به کار خود پایان داده بود در چهارمین روز هفته به ۱۴ هزار و ۱۲۰ تومان رسید.

به عقیده معامله‌گران فنی قیمت دلار هرات در چند وقت اخیر بین ۵۱ هزار و ۳۰۰ تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان رفت و برگشتی را ثبت کرده است و در صورتی که در این دو مرز به تثبیت نهایی برسد مسیربعدی اسکناس آمریکایی ددر هرات تعیین خواهد شد . اگر قیمت دلار امروز بالای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد مقاومت مهم بعدی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

اما اگر قیمت دلار هرات امروز زیر مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد اولین حمایت آن محدوده ۵۱ هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان خواهد بود که اگر این سطح حمایتی از دست برود می‌تواند وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود.

از سوی دیگر اگر قیمت درهم امارات امروز بالای ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان تثبیت دهد کار دلار برای عبور از مقاومت ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان راحت خواهد شد در غیر این صورت دلار از این ناحیه عبور نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید