حال و هوای بازار ارز به روایت «اقتصادنیوز»؛

صعود دلار در معاملات پشت‌خطی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ آبان

کدخبر: ۶۱۰۸۹۱
اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات نقدی روز قبل ریزشی شد. برخی از معامله‌گران معتقد بودند که قیمت دلار کف زده است. اما در مقابل عده‌ای دیگر می‌گفتند قیمت دلار هنوز کف نزده و افزایش از مرز حمایت را پولبک می‌دانستند.
صعود دلار در معاملات پشت‌خطی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ آبان
 به گزارش اقتصادنیوز ، روز دوشنبه ۲۹ آبان قیمت دلار در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات بازار روز یکشنبه به نیمه نخست کانال ۵۰ رسیده بود صبح دیروز افت قیمت بیشتری را تجربه کرد و در حوالی رقم ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان شروع به کار کرد.
با فرارسیدن ساعات میانی بازار نرخ این ارز از مرز قیمت ۵۰ هزارتومانی نیز عبور کرد به صورتی که در حوالی ساعات ۱۲ تا ۱۳ روز گذشته دلار تهران در پله نهایی کانال ۴۹ معامله شد. اما در نهایت و در پایان بازار نقدی روز گذشته قیمت این ارز با افت ۴۰۰ تومانی نسبت به نرخ روز یکشنبه روی مرز ۵۰ هزارتومانی به نوسان خود پایان بخشید.
از سوی دیگر، بازار ارز هرات هم شاهد عقب‌نشینی نرخ دلار بود. آن‌طور که معامله‌گران می‌گویند فشار فروش در بازار دیروز بیشتر از روز یکشنبه بود و اسکناس آمریکایی در شروع معاملات نقدی هرات کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و تا ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان پایین آمد. این اتفاق در حالی است که روز یکشنبه قیمت دلار هرات با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خود خاتمه داده بود. البته در نیمه دوم معاملات هرات از مرز یاد شده حمایت شد. قیمت دلار هرات در نیمه دوم با افزایش دوباره به ۵۰ هزار تومان رسید.

با کاهش دلار و رسیدن به حمایت مهم ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان و برگشت ۲۰۰ تومانی، برخی از معامله‌گران معتقد بودند که قیمت دلار کف زده است. اما در مقابل عده‌ای دیگر می‌گفتند قیمت دلار هنوز به کف نرسیده است و افزایش از مرز حمایت را پولبک می‌دانستند. معامله‌گران فنی معتقدند در بلندمدت قیمت درهم در محدوده ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان حمایت مهم و معتبری دارد که قیمت در این محدوده می‌تواند موجب توقف روند نزولی شود.

در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم قیمت دلار در تهران با ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به عصر دوشنبه بالاتر بود. به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار امروز در بازار ارز تهران می‌تواند بین ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان که دو سطح حمایت و مقاومت است نوسان دهد. اگر قیمت دلار امروز مقاومت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان را بشکند سطح مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.
در غیر این صورت اگر قیمت دلار امروز از حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان عقب‌نشینی کند، این نرخ می‌تواند با کاهش به کف ۴۹ هزار تومان حرکت کند. در این صورت قیمت دلار هرات به کریدور قبلی خودش یعنی ۴۸ هزار و تا ۵۰ هزار تومان می‌رود که قبل از جنگ غزه و اسرائیل در آن نقطه قرار داشت. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید