حال و هوای بازار سکه و دلار به روایت «اقتصادنیوز»؛

جهش قیمت طلا و سکه / دلار صعودی شد

کدخبر: ۶۱۷۱۳۵
اقتصادنیوز: در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه قیمت طلا و سکه مسیر رشد را دنبال کرد. قیمت دلار و درهم نیز نوسان صعودی را تجربه کردند.
جهش قیمت طلا و سکه / دلار صعودی شد

 به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در آخرین روز پاییز ۱۴۰۲ شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود. نرخ دلار دیروز از کانال ۵۰ هزار تومان سقوط کرد و با ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد؛ اما امروز پنجشنبه ۳۰ آذرماه با رشد ۱۰۰ تومانی به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

 همچنین در بازارهای مجاور تهران هم قیمت دلار رشد محدودی را تجربه کرد. طبق ادعای معامله‌گران، نرخ دلار هرات که روز گذشته تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمده بود امروز به ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. از سوی دیگر، نرخ حواله درهم با رشد ۲۰ تومانی نسبت به‌روز چهارشنبه بر روی ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومان قرار گرفت.

 تکنیکالیست‌ها در مورد نرخ دلار هرات می‌گویند حمایت بعدی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان است که قیمت دلار می‌تواند از این محدوده به بالا پولبک بزند. اگر این پولبک‌ها در بالای ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد به معنای پایان نزول است.

 در غیر این صورت می‌تواند با کاهش بیشتر همراه باشد. اگر قیمت دلار امروز زیر حمایت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان برود مرز حمایت بعدی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود.

 همچنین مرز حمایتی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان درهم برای دلار از اهمیت زیادی برخوردار است و عقب‌نشینی درهم از این محدوده می‌تواند نوسانات نرخ دلار را تحت‌تأثیر قرار دهد و موج جدید فروش را ایجاد خواهد کرد.

 علاوه بر بازار ارز، قیمت طلای جهانی امروز با ۲۰۳۵ دلار معامله شد. در ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان گران شد و به ۲ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

 در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد جهش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز گذشته با ۲۹ میلیون تومان به کار خود خاتمه داد اما در روز جاری با ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان روانه بازار شد و در واپسین ساعات کاری معاملات نقدی امروز در محدوده ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

 فنی‌های بازار سکه معتقدند محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان که منطبق بر حمایت سطح ۲۳ درصد فیبوناچی است حمایت سرنوشت‌ساز سکه بود که برای دومین بار نتوانست پایین این محدوده تثبیت دهد و بالا رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید