گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه؛

واکنش هیجانی بازار ارز به یک خبر مهم

کدخبر: ۶۱۹۹۰۰
اقتصادنیوز: قیمت دلار در تهران بنابر ادعای معامله گران تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت. قیمت سکه هم که صبح امروز با ضربه اونس طلا نزولی شده بود به حادثه کرمان واکنش نشان داد و دوباره وارد کانال ۳۰ میلیون تومان شد.
واکنش هیجانی بازار ارز به یک خبر مهم

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه دو نیمه متفاوت را تجربه کرد.صبح امروز قیمت دلار در تهران مانند روز های گذشته در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان به فروش رسید و خبری از خرید و فروش های هیجانی نبود.‌

با این حال در نیمه دوم روز ماتم بر ایران سایه انداخت و در کرمان، بنابر اعلام منابع خبر، انفجار تروریستی تا لحظه تدوین این گزارش، ۱۰۳ نفر از هموطنان را به شهادت رساند.

خبر مرتبط
قیمت دلار در یک قدمی کانال 51 هزار تومان/شرط مهم‌ برای صعود دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ دی

اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب یکه تازی کرد و تا ۵۰ هزارو ۸۰۰ تومان بالا رفت.

گفته می شود عصر امروز قیمت دلار تا ۵۰ هزارو ۶۵۰ تومان بالا رفت. البته بنابر ادعای معامله گران روند صعودی دلار در بازار پشت خطی هم ادامه پیدا کرد و اسکناس آمریکایی تا ۵۰ هزارو ۸۰۰ تومان پیشروی کرده بود. گفتنی است آخرین باری که دلار تهران در این محدوده معامله شده در آبان ۱۴۰۲ بوده و در آذر و دی قیمت دلار تحت کنترل بازار ساز در محدوده ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ هزارو ۵۰۰ تومان در نوسان بوده است. معامله گران تصور می کنند این اتفاق بر سطح تنش ها خواهد افزود و به عقیده تحلیلگران افزایش قیمت دلار در عصر امروز به همین دلیل است.

همچنین قیمت دلار در هرات که روز گذشته با ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شده بود امروز با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه دوم  بر روی ۵۰ هزار و ۳۰ تومان قرار گرفت اما در پشت خط به بالای مرز ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان رفت. از سوی دیگر، نرخ حواله درهم در بازار امروز بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید؛ قیمت درهم امروز ۱۳هزار و ۸۵۰ تومان بود.

رشد قیمت ها در بازار ارز در حالی بود که بازار جهانی طلا شاهد سقوط آزاد قیمت اونس طلا بود.این فلز زرد رنگ امروز مسیر کاهش را دنبال کرد و تا ۲۰۳۲ دلار پایین‌ آمد. این در حالی است که روز سه شنبه قیمت اونس طلا تا ۲۰۷۸ دلار بالا رفته بود.

به این ترتیب، به دنبال کاهش قیمت اونس طلا، طلا و سکه در ایران نزولی شدند و در نیمه اول روز قیمت ها در این دو بازار در مقایسه با روز قبل اصلاح شدند. اما انفجار گلزار شهدای کرمان موجب شد قیمت ها وارد فاز صعود شوند.  قیمت طلا ۱۸عیار که تا ظهر امروز افت تقریبا 4 هزار تومانی را تجربه کرده بود روند صعودی گرفت و در لحظه تدوین این گزارش روی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان ایستاد که در مقایسه با روز گذشته ۵ هزارو ۳۰۰ تومان رشد کرده است.

از سوی دیگر قیمت سکه امامی هم که دیروز تا سطح ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان پیشروی کرده بود امروز و پیش از حادثه انفجار کرمان دنده معکوس زد و تا ۲۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان پایین آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید