گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلا و سکه؛

شرط مهم برای اصلاح قیمت دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 24 دی

کدخبر: ۶۲۲۰۷۳
اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران می گویند ورود به بازار ارز پر ریسک شده و در صورت ورود بازارساز قیمت دلار پتانسیل اصلاح دارد.
شرط مهم برای اصلاح قیمت دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 24 دی

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری رشد کرد. به گفته برخی از معامله گران چند عامل مختلف در شکل‌گیری جو هیجانی بازار دلار تهران اثرگذار بوده است که از میان آنها می‌توان به تشدید تنش ها در خاورمیانه به عنوان یک عامل محرک یاد کرد.

برخی هم می گفتند که درهم لیدر بازار ارز شده و به عنوان یکی دیگر از عوامل محرک هیجانات در بازار دلار عمل کرده و قیمت دلار را تحت تاثیر قرار داده است. درهم دیروز به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و بررسی ها نشان می دهد که نرخ برابری درهم به دلار، بالای مرز ۵۳ هزار تومان رسیده است.

بررسی روند بازار ارز نشان می دهد که قیمت دلار تهران روز پنجشنبه هفته قبل در حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شده بود، روز شنبه و بر اساس ادعای برخی از معامله گران، با رشد هیجانی خود به نزدیک مرز ۵۳ هزار تومان رسید. 

البته قیمت تتر هم رشد قابل ملاحظه ای را ثبت کرده بود. تتر دیروز در کانال ۵۲ هزار تومان شروع به کار کرده بود با افزایش یک کانالی تا ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافت.

همچنین قیمت دلار در هرات دیروز با ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه دوم معاملات به نزدیک مرز ۵۲ هزار تومان رسید. 

تحلیل‌گران فنی معتقدند قیمت دلار و تتر به محدوده مقاومتی رسیده است. تکنیکالیست ها می گویند اگر قیمت دلار هرات از مرز ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان رد شود  مقاومت بعدی ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان است. معامله‌گران تکنیکال معتقدند در صورت تثبیت روزانه در بالای این محدوده قیمتی، قیمت دلار می‌تواند به سمت سقف حرکت کند. اگر قیمت درهم امروز مسیر رشد را دنبال کند این اتفاق می تواند هیجان بازار ارز را بیشتر کند.  

برخی از فعالان بازار بر این باورند که مرز ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار تهران مهم است و در صورتی که بالای این مرز تثبیت دهد، احتمال رسیدن دلار به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. با این حال اگر از مرز یادشده عقب نشینی کند، می تواند اصلاح شود و به سمت مرز ۵۱ هزار تومان برگردد. 

عده ای از معامله گران می گویند ورود به بازار ارز پرریسک شده و در صورت ورود بازارساز قیمت دلار پتانسیل اصلاح دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید