گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه؛

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار/ آخرین وضعیت قیمت دلار در بازار امروز 9 اسفند

کدخبر: ۶۳۱۳۱۱
اقتصادنیوز: امروز چهارشنبه 9 اسفند ماه قیمت طلا و سکه در سایت اتحادیه طلا و جواهر ریزش کرد. در هرات هم قیمت دلار با ۵۸ هزار تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۷ هزار و ۹۰۰ توما قرار گرفت.
ریزش قیمت طلا و سکه در بازار/ آخرین وضعیت قیمت دلار در بازار امروز 9 اسفند

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز (چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار  نیز به‌نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۹۳ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۲۷۵ تومان رسیده است.

خبر مرتبط
سبقت قیمت تتر از دلار/ قیمت سکه صعودی شد

اقتصادنیوز: در بازار امروز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه قیمت تتر از نرخ دلار جلو زد و به دنبال افزایش قیمت اونس طلا، قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امامی نوسان صعودی را ثبت کردند.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش جزئی نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم  نیز با ثبات ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.

خبر مرتبط
ترمز صعود قیمت‌ها در بازار ارز کشیده شد/ ریال عمان سرانجام عقب نشست

اقتصادنیوز: بازار ارز تهران در پایان معاملات امروز شاهد شیب نزولی همه قیمت ها نسبت به روز گذشته بود و هر ریال عمان با افت ارزش 380 تومانی؛ رکورددار کاهش در بازار امروز بود.

همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۱۲۷ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۵۹۳ تومان بوده است.

در کنار بازار رسمی، بازار ارز هرات امروز با ۵۸ هزار تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۷ هزار و ۹۰۰ توما قرار گرفت. فارغ از ارز، امروز در بازار ارزهای دیجیتال قیمت تتر در حول و حوش ۵۸ هزار و ۴۷۵ تومان معامله شد. 

از بازار ارز که بگذریم، امروز قیمت اونس طلا نزولی شد. قیمت طلای جهانی روز گذشته با ۲۰۳۳ دلار بسته شد اما ظهر امروز با کاهش ۶ دلاری بر روی ۲۰۲۷ دلار قرار گرفت. 

از سوی دیگر، قیمت ها در بازار طلا و سکه داخلی هم صعودی شدند. در همین راستا طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا ۱۸ عیار امروز به ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز گذشته  تقریباً ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت سکه امامی در این پایگاه اطلاع رسانی، امروز تا ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت؛ اما در ادامه معاملات اندکی افت کرد و با ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در حالی است که روز قبل قیمت هر قطعه سکه امامی در سایت اتحادیه با ۳۴ میلیون تومان بسته شده بود.

photo_2024-02-28_16-18-01

روز گذشته جزئیات عرضه گسترده سکه در مرکز مبادله منتشر شد. در همین راستا« محمد کشتی آرای، عضو اتحادیه طلا و جواهر» در گفتگو با «ایسنا» «پیش‌بینی» کرده با این اقدام جدید بانک مرکزی تا هفته آینده «حباب سکه‌ ریزش خواهد کرد.»

از سوی دیگر «نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران» در گفت و گو با «تسنیم» گفته «برای کاهش قیمت سکه باید در کنار اعلام اخبار، اقدامات عملیاتی نیز صورت بگیرد، البته به روزهای پایانی سال نزدیک هستیم و شرایط بازار در این ایام تغییر می‌کنند. اگر بخواهیم قیمت ها ثبات داشته باشد بانک مرکزی همچنان باید عرضه طلا و سکه را بیشتر کند که با این اقدامات شاهد ثبات در قیمت‌ها خواهیم بود.»
 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید