گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و سکه؛

سبقت قیمت تتر از دلار/ قیمت سکه صعودی شد

کدخبر: ۶۳۱۵۵۵
اقتصادنیوز: در بازار امروز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه قیمت تتر از نرخ دلار جلو زد و به دنبال افزایش قیمت اونس طلا، قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امامی نوسان صعودی را ثبت کردند.
سبقت قیمت تتر از دلار/ قیمت سکه صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز (پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار  نیز به‌نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۳۲ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۲۱۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبی نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم  نیز با ثبات ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.

همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۶۶ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۵۳۲ تومان بوده است

در کنار بازار رسمی، بازار ارز هرات امروز با ۵۷ هزار و ۵۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۷ هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفت. فارغ از ارز، امروز در بازار ارزهای دیجیتال قیمت تتر در حول و حوش ۵۸ هزار و ۶۳۲ تومان معامله شد که بالاتر از نرخ دلار است.

از بازار ارز که بگذریم، امروز قیمت اونس طلا صعودی شد. قیمت طلای جهانی روز گذشته با ۲۰۳۱ معامله شد اما امروز در حول و حوش 2045 دلار به فروش رسید.

به عبارت دیگر،طلا روز پنجشنبه به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید، زیرا دلار پس از مطابقت داده های تورم با انتظارات کاهش یافت و توجه معامله گران به نظرات بیشتر مقامات فدرال رزرو برای نشانه هایی در مورد کاهش نرخ بهره معطوف شد.

photo_2024-02-29_20-51-08

از سوی دیگر، قیمت ها در بازار طلا و سکه داخلی هم صعودی شدند. در همین راستا طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا ۱۸ عیار امروز به ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار و 100 تومان رسید که نسبت به‌روز گذشته  تقریباً ۲۴ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

خبر مرتبط
مرز حساس برای سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

اقتصادنیوز: طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در حال حاضر نزدیک مرز حساس ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد.

همچنین قیمت سکه امامی در این پایگاه اطلاع رسانی، امروز با ۳۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در حالی است که روز قبل قیمت هر قطعه سکه امامی در سایت اتحادیه با ۳۳ میلیون و ۷۵۰ هزار  تومان بسته شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید