دور دنیا؛

بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه/ ریال عمان کاهشی ماند؛ قیمت لیر ترکیه صعود کرد

کدخبر: ۶۳۱۵۶۴
اقتصادنیوز: آخرین روز کاری هفته برای بازار ارز تهران در حالی سپری شد که بازار شاهد افزایش قیمت لاری گرجستان، لیر ترکیه و منات آذربایجان بود و قیمت ریال عمان هم پایین آمد.
بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه/ ریال عمان کاهشی ماند؛ قیمت لیر ترکیه صعود کرد

به گزارش اقتصادنیوز، افزایش 2.5 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه که امروز محمد رضوانی فر، رئیس کل گمرک از آن سخن گفت؛ تنها بخشی از مراودات ایران با همسایگانش است و بخش عمده‌ای از مراودات این کشورها با ایران به حوزه گردشگری و تردد مسافران اختصاص دارد. موضوعی که در چند سال اخیر نیز بر شدت آن افزوده شده است.

بنا به گفته رئیس کل گمرک ایران حجم مبادلات تجاری کشورمان در ۱۱ ماهه سال جاری با کشور‌های همسایه به رقم ۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار رسیده است و در این مدت شاهد افزایش ارزش صادرات ایران به ۷ کشور پاکستان، افغانستان، روسیه، قزاقستان، بحرین، عمان و امارات متحده عربی بوده ایم. حال که سخن از روابط ایران و کشورهای همسایه شد؛ به قیمت ارز این کشورها که به عنوان مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین مردم ایران شناخته می‌شوند؛ نگاهی می‌اندازیم.

قیمت درهم امارات امروز 10 اسفند 1402

امارات متحده عربی برای عمده ایرانیان در دبی خلاصه می‌شود؛ شهری که به واسطه توسعه و پیشرفت سریع خود توانسته به یکی از قطب‌های اقتصادی و تجاری در جهان امروز تبدیل شود. در این میان جاذبه های گردشگری دبی هم دست کمی از وضعیت اقتصادی آن ندارد و همین امر باعث شده تا در لیست مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین مردم ایران قرار بگیرد. اما نرخ درهم امارات در پایان این هفته چقدر بود؟

خبر مرتبط
قیمت یورو ، دلار و درهم مبادله ای امروز پنجشنبه 10 اسفند 1402 +جدول

اقتصادنیوز: یورو مبادله ای، امروز به ۴۶,۵۳۲ (چهل و شش هزار و پانصد و سی و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۳ درصدی داشته است.

براساس آنچه در معاملات امروز بازار ارز تهران گذشت؛ درهم امارات ثبات قیمت را در پیش گرفت و بدون تغییر نسبت به روز گذشته 15,990 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری درهم امارات با دلار آمریکا در بازار امروز 0.27 بود که تغییری را نسبت به روز گذشته تجربه نکرده است.

درهم و دلار

نرخ امروز ریال عمان در بازار

امروز شرایط قیمت ارز در عمان اما با امارات متحده عربی تا حدود زیادی متفاوت بود و ریال عمان معاملات امروز را در حالی به پایان رساند که بر شیب نزولی قیمت تکیه زده بود. هر ریال عمان که روز گذشته در بازار ارز تهران 152,420 تومان معامله شده بود؛ با افت قیمت 170 تومانی که داشت، 152,250 تومان خرید و فروش شد.

این دومین روزی است که قیمت ریال عمان بر مدار کاهش قیمت پیش رفته است.

قیمت دینار عراق در بازار

دینار عراق هم امروز در بازار ارز تهران به تنظیمات کارخانه خود بازگشت و پس از ثبت نوسان صعودی و نزولی در دو روز گذشته، بار دیگر ثبات قیمت را در پیش گرفت.

هر دینار عراق در پایان مبادلات ارزی امروز 44 تومان قیمت گذاری شد که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

نرخ لیر ترکیه امروز

نوسانات بازار ارز تهران اما برای لیر ترکیه امروز متفاوت بود و قیمت هر لیر در پایان فعالیت معامله گران با افزایش نسبی 10 تومانی همراه شد و به 1880 تومان رسید. این در حالیست که لیر ترکیه در بازار روز گذشته با افت ارزش 25 تومانی، 1870 تومان معامله شده بود.

قیمت لیر و دلار

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذریایجان دیگر ارزی بود که امروز بر مدار صعود حرکت کرد. واحد پول رسمی جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه 10 اسفند ماه را در حالی به شب رساند که 210 تومان گران شد و با قیمت 34,390 تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین امروز نرخ برابری هر منات آذربایجان با دلار آمریکا در بازار ارز تهران 0.59 بود که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

قیمت امروز لاری گرجستان

همچنین هر لاری گرجستان امروز در بازار ارز تهران سرنوشتی مشابه منات آذربایجان داشت و روند صعودی را تجربه کرد. لاری که روز گذشته 22،090 معامله شده بود؛ با تجربه افزایش 120 تومانی؛ معاملات امروز را با نرخ 22,210 تومان به پایان رساند.

نرخ درام ارمنستان در بازار امروز

درام ارمنستان امروز به مانند منات آذربایجان و لاری گرجستان پا در مسیر صعودی نگذاشت و با تجربه افت قیمت نه چندان محسوس یک تومانی نسبت به پایان معاملات روز گذشته بازار ارز تهران؛ 145 تومان خرید و فروش شد.

معاملات آخرین روز کاری هفته فارغ از درهم امارات و دینار عراق که ثبات را در پیش گرفتند؛ حکایت از تنوع نوسانات کاهشی و افزایشی در میان نرخ ارز کشورهای همسایه ایران داشت. در پایان امروز منات آذربایجان، لاری گرجستان و لیر ترکیه به ترتیب بیشترین افزایش را داشتند و قیمت ریال عمان و درام ارمنستان هم بر مدار کاهش حرکت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید