گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

قیمت سکه در مرز روانی مهم/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 15 اسفند 1402

کدخبر: ۶۳۲۵۰۵
اقتصادنیوز: در شرایط کنونی پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت سکه متفاوت است. قیمت سکه امامی به ۳۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. البته صبح امروز در زمان تدوین این گزارش سایت اتحادیه قیمت هر قطعه سکه امامی را ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درج کرده است.
قیمت سکه در مرز روانی مهم/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 15 اسفند 1402

 به گزارش اقتصادنیوز، طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران قرار است امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه دومین مرحله حراج ربع‌سکه برگزار شود و این اتفاق در حالی است که بررسی سایت اتحادیه طلا و جواهر نشان می‌دهد این فلز زردرنگ داخلی دیروز با رشد ۴۰۰ هزارتومانی به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. با این حال در آخرین به‌روزرسانی سایت مذکور که مربوط به صبح امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ است قیمت ربع‌سکه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان درج شده است.

 همچنین دیروز قیمت سکه امامی به ۳۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. البته صبح امروز در زمان تدوین این گزارش سایت اتحادیه قیمت هر قطعه سکه امامی را ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درج کرده است.

 فعالان بازار درباره علت افزایش تقاضا در بازار سکه دلایل مختلفی را مطرح کردند. نخست اینکه برخی از معامله‌گران دیروز مدعی بودند که نرخ دلار صعودی شده است. دومین دلیل هم نوسانات صعودی قیمت طلای جهانی برمی‌گردد. گفتنی است دیروز قیمت اونس طلا به لیدر بازار سکه تبدیل شده بود و قیمت سکه را تحت‌الشعاع قرار داده بود.

 قیمت اونس طلا دیروز به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسید که ناشی از افزایش شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره در ژوئن توسط فدرال رزرو آمریکا بود. همچنین طلا در طول هفته گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش یافت که ناشی از کاهش هزینه‌های تولید و ساخت‌وساز ایالات متحده و فشارهای ضعیف‌تر قیمت بود.

تحلیلگران و معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در اواخر سال جاری فدرال رزرو اقدام به کاهش نرخ بهره کند، همین خبر باعث جهش اونس جهانی طلا و ورود آن به کانال دو هزار و ۱۰۰ دلاری شد.

 در شرایط کنونی پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت سکه متفاوت است. برخی از معامله‌گران باورند که افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده سطح تقاضا برای خرید سکه زیاد شود. به عقیده این دسته با اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و دلار احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه هم وجود دارد. بااین‌حال برخی هم می‌گویند باتوجه‌به انتظارت تورمی انتظارات نسبت به افت نرخ ارز کم‌رنگ شده است.

 تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر  مرز ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان صعودی قیمت سکه تا مرز یاد شده وجود دارد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال مذکور وجود دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید