گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

بازار سکه در تب و تاب؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۳۲۷۷۵
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز صعودی شد؛ فنی‌ها می‌گویند فضای فعلی بازار قابل تحلیل نیست و از این رو فعلا کنار کشیده‌اند. معامله گران می‌گویند اگر عرضه سکه در مرکز مبادله زیاد شود این اتفاق ممکن است بر روی نوسانات بازار سکه اثر بگذارد.
بازار سکه در تب و تاب؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار سکه در دو روز اخیر حکایت از یکه تازی انواع قیمت سکه دارد. در همین راستا بر اساس اعلام سلیت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی روز سه شنبه با رشد 1 میلیون  و 150 هزار تومانی وارد کانال 36  ملیون تومان شد و به 36 میلیون و 700 هزار تومان به فروش رسید. 

البته در واپسین ساعات با قیمت 36 میلیون و 600 هزار تومان به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است که قیمت سکه در دو روز اخیر 2 میلیون و 300 هزار تومان گران شده است. رشد قیمت سکه در شرایطی است که موعد برگزاری دومین جلسه حراج سکه طلا امروز  چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، اعلام شده است.

نخستین حراج عمومی سکه طلای مرکز مبادله ایران با عرضه سکه ربع بهار آزادی در روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه برگزار شد و از  ۱۲ هزار و ۸۷۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش‌شده در اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران، با توجه به کف قیمت تعیین‌شده توسط عرضه‌کننده، هزار و ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به برندگان تخصیص داده شد.

فعالان بازار می گویند که نوسانات صعودی قیمت اونس طلا و قیمت دلار بر روی بازار سکه سایه انداخته است و همین اتفاق بازار سکه را ملتهب کرده است.

در کنار عرضه سکه اتفاق دوم تسویه سال طلای آبشده در روز چهارشنبه‌ است. از منظر معامله‌گران هر ساله با رسیدن به تسویه سال بازارها، قیمت‌ها نوسانی می‌شوند. روند قیمت دلار و سکه در روز چهارشنبه از برآیند این دو اتفاق خواهد بود.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان صعودی قیمت سکه تا مرز یادشده وجود دارد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست دهد، عقب‌نشینی تا پله دوم کانال مذکور  محتمل است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید