گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

شرط عقب‌نشینی قیمت سکه از پیش‌روی‌ها/حراج نیم سکه به داد کاهشی‌ها می‌رسد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 20 اسفند 1402

کدخبر: ۶۳۳۶۰۵
اقتصادنیوز: تحلیلگران بازار درباره علت نوسان قیمت سکه در روزهای اخیر دو دلیل مهم مطرح کردند.
شرط عقب‌نشینی قیمت سکه از پیش‌روی‌ها/حراج نیم سکه به داد کاهشی‌ها می‌رسد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 20 اسفند 1402

به گزارش اقتصادنیوز، طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در معاملات نقدی اولین روز هفته جاری  تا محدوده ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفت اما در واپسین ساعات کاری در حول و حوش ۳۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شد که در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته ۱۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

تحلیلگران بازار درباره علت نوسان قیمت سکه در روزهای اخیر دو دلیل مهم مطرح کردند. نخست اینکه  این روزها قیمت  طلای جهانی فرمامان بازار سکه را دست گرفته و از طرفی نوسانات نرخ دلار کفه ترازوی جناح افزایشی بازار سکه را سنگین کرده است.

در همین رابطه هر اونس طلا روز شنبه ۱۹ اسفند به۲۱۷۹ دلار رسید که نسبت به روز جمعه تقریبا ۲۲ دلار رشد کرده بود.

همچنین  «مرکز مبادله» در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده «حراج نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی» ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی در پنجمین جلسه حراج سکه طلا روز دوشنبه برگزار می‌شود و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است؛ به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه و یا ترکیبی از هر دو شامل نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر دو باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد را خریداری کرد.

فعالان بازار می گویند در شرایط کنونی سکه  مرز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش رو دارد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان تا مرز یاد شده وجود دارد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۷ میلیون تومان را از دست دهد احتمالاً ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید