گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

تب سکه فروکش کرد/ ترمز افزایش قیمت سکه کشیده شده؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز 21 اسفند 1402

کدخبر: ۶۳۳۸۵۷
اقتصادنیوز: روز گذشته به دنبال نوسانات کاهشی بازار ارز قیمت سکه امامی هم اصلاح شد. البته در این میان نباید از کنار تأثیر اخبار عرضه سکه بی‌تفاوت عبور کرد.
تب سکه فروکش کرد/ ترمز افزایش قیمت سکه کشیده شده؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز 21 اسفند 1402

 به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان که چند روزی ساکن کانال ۳۷ میلیون تومان بودند سرانجام روز گذشته از این مرز دل کندند و از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

 هر قطعه سکه امامی که در روزهای گذشته تا سطح ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفته بود؛ دیروز با ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد.

 این پایان ماجرا نبود و جناح کاهشی بازار در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب هم قدرت‌نمایی کردند؛ آن‌طور که دسته‌ای از معامله‌گران مدعی بودند قیمت سکه امامی در بازار شبانه به مسیر نزولی خود ادامه داد و تا ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد.

 برآوردها نشان می‌دهد در حال حاضر ارزش واقعی سکه در حول‌وحوش ۳۰ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان است و حباب سکه نیز در حدود ۱۶ درصد قرار دارد.

 اما چه اتفاقی افتاد که قیمت سکه کاهش حدود یک میلیون تومانی را تجربه کرد؟

 فعالان بازار می‌گویند به دنبال نوسانات کاهشی نرخ دلار در بازار دیروز تب خرید سکه هم فروکش کرد و احتیاط معامله‌گران بالا رفت. البته عقب‌نشینی سکه بازان در شرایطی بود که بازار جهانی طلا تعطیل بود و بازار سکه گوش‌به‌فرمان دلار کاهشی شد.

 در این میان نباید از کنار تأثیر اخبار عرضه سکه بی‌تفاوت عبور کرد. طبق آخرین اظهارات مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران قرار است ششمین جلسه حراج سکه طلا فردا سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ باعرضه تمام سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه برگزار شود. برخی از فعالان بازار می‌گویند این اتفاق ممکن است زمین بازار سکه را سست کند و تصور می‌کنند که سکه دوباره ارزان خواهد شد.

 این دسته به خبر جدید تسنیم اشاره می‌کردند که نوشته بود در روزهای اخیر عرضه ارز از سوی بازارساز بیشتر شده و در روزهای آینده نیز این فرایند ادامه خواهد داشت.

 برخی از فعالان بازار هم معتقدند بعد از رشدهای مداوم سکه در چند وقت اخیر اصلاح دیروز طبیعی بوده است. تکنیکالیست‌ها می‌گفتند تا زمانی که طلای جهانی بالای مرز ۲۱۰۰ دلار قرار دارد شانس جناح کاهشی بازار برای ریزش سنگین کم است. در مجموع سکه بازان امروز به روند حرکتی قیمت طلا و دلار چشم دوخته و در انتظار حراج سکه طلا هستند.

 به عقیده فنی‌های بازار، سکه در حال حاضر مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش رو دارد و در مقابل اگر طلا و دلار در بازار امروز کاهشی شوند احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال ۳۶ میلیون تومان و حتی برگشت به مرز ۳۵ میلیون تومان محتمل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید